Article Title Author(s) Publication Date
صورت‌بندی روش‌های مواجهه با اندیشه‌های برون‌دینی در آثار اندیشمندان تربیت اسلامیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki
سبب شناسی عضویت در تشکلهای دانش آموزیBakhtiar Shabani Varaki1999-6
تربیت اخلاقی فضیلت‌گرا از منظر دیوید کارAbulfazl Ghaffari2002-1
آموزش و پرورش و انسان شدن: نظریه انتقادی پائولو فریرهBakhtiar Shabani Varaki2004-4
تأثیر باورهای نظارتی مدیران بر سبک‌های مدیریت تعارض آنانBakhtiar Shabani Varaki2005-5
درآمدی بر بررسی و نقد کتاب اهداف تربیت از دیدگاه اسلامAbulfazl Ghaffari2005-10
نقد روش شناسی تحقیقات تربیتی در ایرانBakhtiar Shabani Varaki2006-1
اخلاق و تربیت اخلاقی از منظر رویکرد دل مشغولی: جایگزینی برای رویکرد کولبرگیAbulfazl Ghaffari2006-3
عاطفه گرایی در اخلاق: پیشینه تاریخی تا وضعیت پست مدرنAbulfazl Ghaffari2006-3
reflection on democracy conceptTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2006-3
بررسی کیفیت تدریس در دانشگاهBakhtiar Shabani Varaki2006-6
رهبری دانشگاهی و سرمایه اجتماعی: روی کردی جامعه شناسی به مدیریت آموزش عالیBakhtiar Shabani Varaki2006-6
negotiated curriculum, a strategy for decentralization secondary educationTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2007-3
compared study of educational implications of theories of democracyTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2007-3
Transcendental Realism and False Dualism in Educational ResearchBakhtiar Shabani Varaki2007-4
هرمنوتیک به مثابه بنیادی روش شناختی برای علوم انسانیBakhtiar Shabani Varaki2007-5
چالش جایگاه تفکر انتقادی در مدیریت تغییر:پژوهش موردی در دانشگاه مشهدBakhtiar Shabani Varaki2007-6
The Development of Epistemological BeliefsBakhtiar Shabani Varaki2007-7
جایگاه الگوی سایبرنتیک در اداره دانشگاه ها (مورد: دانشگاه فردوسی مشهد)Bakhtiar Shabani Varaki2007-7
slamic phillosophers approches to spirit and their educational implicationsTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2007-9
هنجاریابی استاندارد قابلیت‌های سواد اطلاعاتی (ای‌ی‌آرال) برای جامعه دانشگاهی ایرانBakhtiar Shabani Varaki2008-9
تاریخ فلسفه تعلیم و تربیت در ایرانBakhtiar Shabani Varaki2009-3
جهانی شدن، آموزش عالی و تحقیقات بنیادیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2009-3
باورهای معرفت شناختی مدیران و نگرش آنها درخصوص برنامه‌ریزی استراتژیک در آموزش‌عالیBakhtiar Shabani Varaki2009-5
بررسی تاثیر میدان وابستگی در شیوه تدریسBakhtiar Shabani Varaki2009-9
تحلیل و مقایسه شبکه مفهومی حاکم بر سرعنوان های موضوعی و متون فارسی کتابداری و اطلا ع رسانی بر اساس رویکرد تحلیل حوزهBakhtiar Shabani Varaki2009-9
میدان وابستگی مدیران و مدیریت تغییر در نظام آموزش عالی در دانشگاه علوم پزشکی مشهدBakhtiar Shabani Varaki2009-11
پژوهش کیفی: روش یا بوشBakhtiar Shabani Varaki2010-6
مبانی انسان شناسی پست مدرنیسم و دلالت های تربیتی آنTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2010-9
استعاره : مفهوم، نظریه‌ها و کارکردهای آن در تعلیم و تربیتBakhtiar Shabani Varaki2010-11
ذهنیت فلسفی و سبک رهبری مدیران در نظام آموزش عالی (مورد بررسی: دانشگاه فردوسی مشهد)Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2010-11
تبیین سرنوشت شغلی فارغ التحصیلان دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهدHossein Baghgoli2011-2
بررسی میزان استفاده دانشجویان از مهارت های مطالعه و یادگیری و رابطه آن با وضعیت و سوابق تحصیلی آنهاAbulfazl Ghaffari2011-3
روند تحول تفکر انتقادی در دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهدTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2011-3
نگرش دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به موضوع شهادت و ارائه یک الگوی احتمالی - آماری برای جامعه آماریHossein Baghgoli2011-3
برنامه درسی آموزش عالی در قرن بیست و یکم: چالش ها و راهبردهاBakhtiar Shabani Varaki,Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2011-9
طبقه بندی مغالطه های اسکات و پژوهش های تربیتی در ایران: ارزیابی روش شناختی پژوهش های منتشر شده در نشریات معتبر علوم تربیتی و روان شناسی ایران در سال های 85-1381Bakhtiar Shabani Varaki,Hossein Baghgoli2011-9
بررسی رابطه انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهدAbulfazl Ghaffari2012-1
هیوریستیک در برنامه درسی آموزش عالی: نسبت راه حل های هیوریستیک، با نگاه سنت گرایان، تجربه گرایان مفهومی و نومفهوم گرایانBakhtiar Shabani Varaki2012-8
تربیت دینی بر اساس باورهای تناقض نمای کرکگورTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2012-9
رویکرد انتگرال به برنامه فلسفه برای کودکان (p4c)Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2012-9
بررسی مقایسه ای جایگاه علوم انسانی در برنامه درسی اگزیستانسیالیستی و اسلامیAbulfazl Ghaffari2012-10
نقد مفهوم معنویت در تربیت معنوی معاصر: معنویت دینی و نوپدیدی (تشابه ذاتی یا اشتراک لفظی)Hossein Baghgoli,Bakhtiar Shabani Varaki,Abulfazl Ghaffari2012-11
مضامین فلسفی در داستانهای :(P4C) فلسفه برای کودکان متون کلاسیک ادب فارسیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2013-3
بنیان های فلسفی اندیشه پائولو فریره و دلالت های آن برای برنامه درسیAbulfazl Ghaffari2013-5
انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانه‌ی رویکردهای انضباطی در مدرسهBakhtiar Shabani Varaki,Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2013-9
بازی دانایی نظریه زمینه ای برنامه درسی پنهان در نظام آموزش عالی ایرانBakhtiar Shabani Varaki2013-9
استلزام‌های تدوین نظریه تربیتی در پارادایم پیچیدگی: منظری معرفت‌شناختیBakhtiar Shabani Varaki,Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2013-11
تأملی بر رویکردهای تربیت ارزشی: نگاهی به جایگاه تربیت ارزشی و تحول آن در نظام آموزش و پرورش ایرانAbulfazl Ghaffari2014-3
رعایت اخلاق پژوهش در رساله های دکتری: مورد مطالعه گروه علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهدTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2014-6
نقش روانشناسی اجتماعی در حمایت از ارزش های اجتماعی در پروژه جهانی شدنAbulfazl Ghaffari2014-6
ارزیابی برون‌داد تربیتی هیئات مذهبی (مورد: شهر مشهد)Hossein Baghgoli2014-9
مسئله‌یابی پژوهش؛ ضرورتی انکارناپذیر در پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2014-9
تعلیم و تربیت مبتنی بر فطرت (تربیت فطرت‌گرا) با تاکید بر دیدگاه آیت الله شاه‌آبادی: مدل‌سازی فطرت با هرم سه وجهیAbulfazl Ghaffari2015-2
بررسی انتقادی اخلاق ارتباطی نادینگز با تأکید بر دیدگاه جوادی آملی در کتاب مفاتیح الحیاتAbulfazl Ghaffari2015-3
بررسی سعه صدر معلمان و رابطه آن با ترجیح سبک تدریس آنهاTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2015-3
تکثر رشته‌ای؛ علیه فهم رایج از همکاری رشته‌هاBakhtiar Shabani Varaki2015-3
نقد و توسعه‌ دلالت‌های تربیتی در- جهان- هستن از نظر هایدگرTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2015-3
هیوریستیک‌ها و کار پوشه‌های حرفه‌ای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالیBakhtiar Shabani Varaki2015-3
اصول و روشهای تعامل با دیگری: بر گرفته از مبانی انسان شناختی مکتب اسلامTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2015-6
تحلیل و نقد رویکردهای تربیت معنوی نوپدید (بررسی الگوی معنویت‌باوری فارغ از دین)Hossein Baghgoli,Bakhtiar Shabani Varaki,Abulfazl Ghaffari2015-6
مبانی فلسفی تربیت سیاسی از منظر جان لاک و امام خمینی(ره)Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2015-6
بررسی رابطه آزادی و انضباط در فرایند تربیت از دیدگاه کانت و روسوAbulfazl Ghaffari2015-8
مبانی فلسفی و روان‌شناختی برنامه های درسی انسان‌گراAbulfazl Ghaffari2015-8
آسیب شناسی تولید دانش در هسته های پژوهشی علوم انسانیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2015-9
تربیت شهروند سیاسی در راستای عدالت سیاسی از منظر علامه طباطباییTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2015-12
A Study of High School Students’ Perceptions of the Attainment of Religion and Life Curriculum Goals in the “Behavioral" domainHossein Baghgoli2016-4
جروم برونرAbulfazl Ghaffari2016-4
مبانی، اصول و روش های شهروند زیست محیطی از دیدگاه اسلامTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2016-6
ارتباط دانش نظری و عملی معلمان در پارادایم های اجرای برنامه درسیBakhtiar Shabani Varaki2016-8
توصیف و تحلیل مهارت های مدیریت دانش شخصی: مطالعه موردیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2016-9
بررسی مبانی نظری اندیشه‌های آیزنر و دلالت‌های تربیتی آن: با نقدی بر نظرات ویAbulfazl Ghaffari2016-10
برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟Bakhtiar Shabani Varaki2016-12
فضای عمومی ماکسین گرین فراتر از حصارهای آموزش و پرورش استانداردBakhtiar Shabani Varaki,Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2017-2
نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسیBakhtiar Shabani Varaki2017-3
بررسی تطبیقی سرشت انسان در دیدگاه روسو و آیت‌الله شاه‌آبادیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2017-9
مدیریت رنج و تأثیر آن بر معناداری زندگی در باورها و سیره ی امام حسین علیهالسلامAbulfazl Ghaffari2018-1
برنامه درسی فرارشته ای مبتنی بر تحلیل لایه های علی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزشBakhtiar Shabani Varaki2018-2
زیبایی شناسی و هنر از دیدگاه ماکسین گرین و اشارات تربیتی آنTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2018-2
تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمانBakhtiar Shabani Varaki2018-3
مدارس هوشمند: از ادراکات رایج تا آرمان نظام آموزشی (نگاهی به طرح هوشمند سازی مدارس در تهران با رویکرد انتقادی هابرماس و با استفاده از چهارچوب مفهومی مدارس هوشمند مک گیل کرست)Bakhtiar Shabani Varaki,Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2018-3
نقش معماری دانش در ارتقای اثربخشی عملکرد معلمانBakhtiar Shabani Varaki2018-3
امکان تربیت اخلاقی کودکان تا هفت سال براساس آموزه‌های اسلام (آیات و روایات)Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2018-4
یادگیری بدنمند : نقد رویکرد عصب پژوهی فلسفی به شناخت و یادگیریBakhtiar Shabani Varaki,Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2018-4
ضرورت توجه به قطب سوم در تربیت دینی و آثار آن بر فضای تربیتی(مربیان، فراگیران و کلاس درس)Abulfazl Ghaffari,Hossein Baghgoli2018-6
دلالت‌های تربیتی رابطه نفس و بدن از دیدگاه دکارت و ملاصدراTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2018-9
سیر تحول فلسفه تربیت حرفه ای در نظام آموزشی ایرانAbulfazl Ghaffari2018-9
سازواری یا ناسازواری تربیت و سیاست؛ خوانش انتقادی نظریه‌های فضیلت‌گرایی، قدرت‌گرایی و انتقادیBakhtiar Shabani Varaki2018-10
تعهدات فرارشته‌ای در برنامه درسی دانشگاهیBakhtiar Shabani Varaki2018-12
انسان فرهیخته سینویBakhtiar Shabani Varaki2019-1
ظرفیت فرونسیس-عقل عملی- دیوید کار و اراده ایمانی علامه طباطبایی برای اخلاق حرفه ای تدریسAbulfazl Ghaffari,Bakhtiar Shabani Varaki2019-3
مقایسۀ جایگاه احساسات و عواطف در تربیت اخلاقی در رویکرد دلمشغولی و آموزه های اخلاقی قران کریمAbulfazl Ghaffari2019-3
شناسایی و اولویت بندی پیامهای مرتبط با خویشتن‌داری جنسی دانش‌آموزان -براساس منابع و دیدگاههای دانش‌آموزان-Abulfazl Ghaffari2019-5
تربیت اخلاقی کودکان در دوره سیادت از منظر اندیشمندانTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2019-6
مقایسه رویکرد دل‌مشغولی و آموزه‌های اخلاقی قرآن؛ به‌کارگیری روش تأیید در تربیت اخلاقیAbulfazl Ghaffari2019-8
نقد نظریه تربیت اسلامی؛ «نگاهی دوباره به تربیت اسلامی» در بوته نقدHossein Baghgoli2019-9
چرخش روش شناختی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مبتنی بر رویکرد عصب پدیدارشناسیBakhtiar Shabani Varaki2019-12
تبیین تربیت گفتگو محور در نظریه انتقادی مقاومت: مطلوبیت و امکان تحقق آن در نظام آموزشی ایرانTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2020-3
تبیین عوامل مؤثر بر رعایت اخلاق پژوهش دانشجویان و مقایسه سهم آن‌ها در زیرگروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه فردوسی مشهدTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2020-3
تدوین برنامۀ آموزش غلبه بر نابهنجاری‌های اخلاقی مبتنی بر آرای غزالیAbulfazl Ghaffari2020-3
محیط یاددهی- یادگیری کل نما: گذر از عصب فلسفه به عصب پدیدارشناسیBakhtiar Shabani Varaki2020-3
نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقیAbulfazl Ghaffari,Bakhtiar Shabani Varaki2020-3
توانمندسازی دانشجویان در فرایند راهنمایی رساله دکتریBakhtiar Shabani Varaki2020-7
الزامات ارزشیابی از عملکرد معلمان دوره ابتداییTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2020-9
ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم و تربیت اسلامیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2020-9
تبیین و نقد درونی الگوی ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائزAbulfazl Ghaffari,Bakhtiar Shabani Varaki2020-10
ethics of caring in the child-friendly projects: new challengesTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2020-11
نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتیBakhtiar Shabani Varaki2020-11
الگوی رهبری توزیعی و زمینه های استقرار آن در مدارس ابتدایی شهر مشهدTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2020-12
بازنمایی‌گرایی: بنیان‌های فلسفی زبان در سازماندهی و بازیابی اطلاعاتBakhtiar Shabani Varaki2021-1
بررسی تطبیقی نقش هیجان در آموزه های اسلامی و دیدگاه تحولی تفاوت های فردی مبتنی بر ارتباطAbulfazl Ghaffari2021-2
خودشناسی در نظریه حیات معقول علامه جعفری و دلالتهای آن در تعیین عوامل، مراحل و اهداف تربیتAbulfazl Ghaffari,Hossein Baghgoli2021-2
چرخش از نظریه پردازی به نظریه پردازی همادین در برنامه درسی: رویکردی عصب پدیدارشناختیBakhtiar Shabani Varaki2021-3
مبانی، اهداف و اصول تربی تدینی دان شآموزان مبتنی بر پذیرش دور هرمنوتیک میان افکار، احوال و اعمال در حکمت متعالیهAbulfazl Ghaffari2021-3
چرخش روش شناختی تعیین هدف‌های تربیت دینیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2021-4
چالش‌های اخلاقی استفاده از سامانه همانندجو در مؤسسات آموزش عالیBakhtiar Shabani Varaki2021-6
تحلیل مفهوم شناسی همدلی در قرآن کریمAbulfazl Ghaffari2021-7
سیر تحول روش شناسی (گذشته، حال، آینده) در ایرانBakhtiar Shabani Varaki2021-8
برنامه درسی خودآفرین در عصر شیوع جهانی کووید- 19 و کرونا زیستیBakhtiar Shabani Varaki2021-9
جایگاه اخلاق مراقبتی در برنامۀ درسی تربیت معلم: دورۀ آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیانTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2021-9
Analysis and Critique of Representationalism in Information Retrieval ActionBakhtiar Shabani Varaki2021-12
تحلیل و نقد بازنمایی‌گرایی در کنش بازیابی اطلاعاتBakhtiar Shabani Varaki2021-12
بررسی عدالت تربیتی در نظام آموزشی کشور با استفاده از نظریة عدالت راولزAbulfazl Ghaffari2022-1
تضاد و فاصله در تربیت مبتنی بر گفتگو با نظر به دیدگاه های ملاصدراTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2022-2
روایت پداگوژیکی هوشیاری بدنمند در عصر پسا فروکاست گرایی: گسست ناپذیری ذهن – بدن- جهانBakhtiar Shabani Varaki,Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2022-3
بازخوانی و مفهوم سازی مجدد طبقه بندی های معنویتBakhtiar Shabani Varaki2022-7
اشارات تربیتی الگوهای برنامه درسی دوره پیش دبستانی (با تاکید بر محورهای عاملیت کودک، ماهیت و راهبردهای یاددهی-یادگیری، و صلاحیت حرفه ای مربیان)Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2022-10
ملاحظات روش‌شناختی در اندیشه‌شناسی امام : با تأکید بر تعلیم و تربیت و سیاستBakhtiar Shabani Varaki2022-10
کدهای اخلاقی رهبری آموزشی براساس آموزه‌های نهج‌البلاغهAbulfazl Ghaffari2022-12
واکاوی ادراک معلمان و دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول از روند تربیت دانش آموز پژوهنده در کلاس های درس علوم تجربی: مطالعه ی پدیدارشناختیTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2023-1
ایگاه علم حضوری در رابطه دانش و عمل اخلاقی از دیدگاه صدرالمتالهینAbulfazl Ghaffari2023-5
حدودوثغور مشارکت دانش آموزان در برنامه درسی: تحلیل دیدگاه صاحب‌نظرانTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2023-6
دلالت‌های تربیتیِ ادوار سه‌گانۀ کودک در متون اسلامی، برای مقطع‌بندی تحصیلی در نظام رسمی آموزش و پرورشTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2023-9
گونه‌شناسیِ گزاره‌هایِ تربیتی در احادیثTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki2023-12
واکاوی و تبیین جایگاه سه رویکرد فکری منطق ذهنی، الگوی ذهنی و راهبردهای استدلالی در فرایند اطلاع‌یابی کاربرانBakhtiar Shabani Varaki2023-12
تبیین چگونگی تربیت اخلاقی متعالیه براساس تفاسیر ملاصدراAbulfazl Ghaffari2024-3
بیکاری پنهان حین تحصیل دانشجویان رشتههای علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد: عوامل و راهکارهاTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2024-4
Challenges and opportunities of research in the COVID-19 pandemic: the lived experience of students of Ferdowsi University of MashhadTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2024-5
Thomas Nigels altruism: an alternative to the unethical exploitation of discourse of positive thinking from the subject of the self-entrepreneur of neoliberalTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki,Abulfazl Ghaffari2024-6
تحلیل معناشناختی واژۀ «وَهَبَ» در قرآن با هدف کشف دلالت، کارکرد و سنخ تربیتی صفت «وهّاب»Hossein Baghgoli2024-7
خودشیءانگاری زنان و نقش خودمراقبتی معنوی با الهام از تعبیر قرآنی «یوم‌الحساب» در درمان آنTahereh Javidi Kalateh Jafarabadi2024-8
تحلیل مضمون موضوع - فضل- در قرآن، با هدف شناخت دلالت و سنخ تربیتی آنHossein Baghgoli2024-12
ازخودکارآفرینی به شادی‎آفرینی: تحلیلِ روند برساختِ مثبت‎اندیشی در زیست-سیاست نئولیبرال و نقد مبانی اخلاقی آن‎Tahereh Javidi Kalateh Jafarabadi,Bakhtiar Shabani Varaki,Abulfazl Ghaffari2025-3
سازمان آموزشی: از پریشانی تا تکاپوآفرینی روند تحول مفهوم سازمان آموزشیBakhtiar Shabani Varaki2025-3
شبکه مفهومی تربیت سیاسی در اندیشه امام خمینی(ره)Mojtaba Hematifar2025-3
فلسفه تعلیم و تربیت برای صلح: پیوند پداگوژی کالسی و رهبری جهانیBakhtiar Shabani Varaki2025-6