دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه فردوسي مشهد، به عنوان يكي از باسابقه ترين و مهم ترين نهادهاي آموزش عالي در شرق كشور، از سال ۱۳۵۲ فعاليت رسمي خود را آغاز نمود و به عنوان هفتمين دانشكده اين دانشگاه، تاكنون نقش مؤثري در توسعه علمي و تربيت نيروي انساني متخصص ايفا كرده است. اين دانشكده با هدف تأمين و پرورش متخصصان در سه حوزه علوم تربيتي، روان شناسي و علم اطلاعات و دانش شناسي، از آغاز تاكنون نقشي كليدي در ارتقاء سطح علمي و حرفه اي كشور داشته و صدها دانش آموخته برجسته را به عرصه هاي مختلف آموزشي، پژوهشي، مشاوره اي و فرهنگي معرفي كرده است. در حال حاضر، دانشكده با بهره مندي از 41 عضو هيأت علمي توانمند و حضور 1185 دانشجو در سه مقطع تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري - به عنوان يكي از قطب هاي علمي و آموزشي كشور در حوزه هاي علوم انساني شناخته مي شود .اين دانشكده، چشم انداز خود را تبديل شدن به مرجع علمي معتبر و الهام بخش در سطح ملي و منطقه اي تعريف كرده و با رويكردي نوآورانه، مبتني بر نيازهاي جامعه و تحولات علمي جهاني، تلاش مي كند تا در مسير رشد پايدار و توسعه دانايي محور گام بردارد.
مجله خبری و چند رسانه‌ای

چنانچه دانشجویی نتواند در سنوات مجاز فارغ التحصیل شود (دانشجویان کارشناسی در پایان نیمسال هشتم بایستی درخواست تمدید سنوات خود را صرفا از طریق پورتال دانشجویی انجام دهند.

نکته: یاد آور می شود انتخاب واحد دانشجویان کارشناسی از نیمسال نهم منوط به درخواست تمدید سنوات توسط دانشجو و موافقت با تمدید سنوات توسط دانشکده و دانشگاه می باشد.

نکته: بنابراین درخواست های تمدید سنوات باید قبل از زمان انتخاب واحد هر نیمسال انجام شود. بدیهی است درصورت عدم انتخاب واحد به موقع، مطابق آیین نامه آموزشی حکم سلب از تحصیل آنان صادر خواهد شد.

مراحل انتخاب واحد نیمسال نهم :

1- ثبت درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم درقسمت گردش کار

2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم)

3- در صورت موافقت با تمدید سنوات، دانشجو بایستی ازطریق پورتال دانشجویی خود انتخاب واحد نماید. و درصورت مخالفت با تمدید سنوات، دانشجو اخراج آموزشی گردیده و بایستی نسبت به امور تسویه حساب اقدام نماید

مراحل انتخاب واحد نیمسال دهم و یازدهم و دوازدهم :

1-درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی وپیگیري لازم درقسمت گردش کار

2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استادراهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم) و ارسال به مدیریت آموزشی

3- انتخاب واحد از طریق پورتال دانشجویی توسط دانشجو درصورت موافقت دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم. (در این مرحله آموزش دانشکده مجوز انتخاب واحد را فعال و انتخاب واحد توسط دانشجو انجام می گردد)

نکته: (در صورت موافقت تمدید سنوات در قالب دوره نوبت دوم و با پرداخت شهریه خواهد بود)

نکته: * باعنايت به آيين نامه جديد وزارت متبوع، در صورت نیاز به تمدید سنوات دانشجويان مقطع كارشناسي از نيمسال سيزدهم به بعد لازم است درخواست هاي خود را از طريق سامانه سجاد (سايت امور دانشجويان داخل وزارت علوم تحقيقات و فناوري) ثبت نمايند.

مجلات علمی پژوهشی
Image 1
Image 2
Image 3
واحدهای دانشکده
Image 1
Image 2
Image 3
Image 4
گروه‌های آموزشی دانشکده