لطفا مجموعه را انتخاب نمایید

جستجو سوالات متداول
مشاهده تمام سوالات متداول

مشکلات مربوط به اینترنت و VPN را از اینجا ببینید.

مشکلات و سوالات میل

سوالات متداول - اینترنت - VPN

مشکلات مربوط به اینترنت و VPN را از اینجا ببینید.

تمامی کاربران دانشگاه برای اتصال به شبکه بی سیم از طریق گوشی­های همراه، رایانه شخصی و یا ابزارهای هوشمند در داخل دانشگاه می توانند به شبکه WIFI-FUM با رمز عبور ferdowsi متصل شوند.

 

بعد از باز کردن مرورگر رایانه خود، با وارد کردن آدرس اینترنتی موردنظر، به صورت خودکار به صفحه ورود هات­اسپات دانشگاه هدایت می­شوید. در صورت عدم بازشدن خودکارصفحه ورود، آدرسhotspot.um.ac.ir را در قسمت Address Bar مرورگرتان وارد نمایید تا صفحه ورود برای شما باز شود.

 

برای خارج شدن از حساب کاربری خود و استفاده از آن بر روی گوشی یا دستگاه های دیگر باید بار دیگر یکی از مرورگر ها را اجرا کرده وآدرس hotspot.um.ac.ir/logout را وارد کنید.

 

کاربران برای مشاهده وب سایت دانشگاه و یا استفاده از دیگر سامانه¬های دانشگاه نیازی به اتصال به هات اسپات ندارند.

 

خیر- تعداد دستگاه مجاز جهت اتصال همزمان به اینترنت برای شناسه های دانشجویی یک دستگاه می باشد.

 

جهت تغییر رمز اینترنت با ورود به پورتال پویا ازمنوی فناوری اطلاعات / مدیریت شناسه ها، گزینه تغییر رمزعبوراینترنت را انتخاب نمائید.

 

شناسه وارد شده ، نامعتبر است.

 

کلمه رمز وارد شده اشتباه می باشد.

 

سعی در ورود همزمان از بیش از یک دستگاه .در صورت مشاهده این خطا، یا خود کاربر از دستگاه دیگری به سیستم ورود نموده است که میبایست از آنجا logoutنموده، سپس اقدام به login از دستگاه جدید نماید و یا شناسه فرد توسط کاربر دیگری در حال استفاده می باشد که جهت رفع مشکل از طریق پورتال پویا، منوی فناوری اطلاعات / سوابق عملیات / گزارش کارکرد اینترنت، با شناسه و رمز اینترنت ورود نموده و ارتباط فعال را Disconnect نمود ودر انتها اقدام به تغییر رمز اینترنت نمود.

 

در صورت اتمام حجم دانلود اختصاص یافته به کاربر در ماه، و تلاش کاربر برای لاگین به هات اسپات، این خطا اتفاق می افتد. جهت افزایش شارژ بایستی از پرتال حجم خریداری کنند.

 

در صورت نداشتن مجوز اتصال به اینترنت در بازه زمانی این خطا اتفاق میافتد .بازه زمانی مجاز گروه های کاربری مطابق جدول زیر است

بله، به منظور مشاهده میزان اینترنت استفاده شده، دلیل عدم اتصال به اینترنت و برخی گزارشات دیگر در رابطه با اینترنت، از طریق لینک گزارش کارکرد اینترنت که در پورتال وجود دارد استفاده کنید.
بله- حجم ترافیکی در ابتدای هر ماه شمسی برای هر کاربر اختصاص داده می شود.در صورت اتمام حجم دانلود ماهانه و نیازبه حجم بیشتر، امکان خرید شارژ به میزان یک گیگابایت از طریق پورتال پویا، منوی فناوری اطلاعات / مدیریت شناسه ها، گزینه خریدشارژ اینترنت وجود دارد. شارژ خریداری شده و یا شارژ استفاده نشده به ماه بعد منتقل نمی شود.

در صورت بروز مشکل در ارتباط با اینترنت دانشگاه، میتوانید با مراجعه به سایت کامپیوتر دانشکده خود از کارشناسان مستقر راهنمایی بخواهید. کلیه فایلهای راهنما در زمینه اینترنت دانشگاه در سایت مرکز فناوری اطلاعات موجود میباشد.

بایستی اکانت شما حداقل 2500 اعتبار داشته باشد (افزایش اعتبار: سربرگ مالی پرداخت الکترونیک- انتخاب خدمات دانشگاه)

شارژ: سربرگ برنامه ریزی و توسعه منابع، فناوری اطلاعات، مدیریت شناسه، خرید شارژ اینترنت