در زندگی امروزی، مردم دنیا نیازمند ارتباط و تعامل با یکدیگرند و این هم گرایی در اعتلای فرهنگ و دانش بشری تاثیر گذار است .
 امروزه ما شاهد هستیم تعامل و ارتباط بین جوامع مختلف نسبت به قبل گسترده‌تر شده و این امر خود باعث شده زبان در اغلب جنبه‌های زندگی بشر نفوذ کرده و مرز بین کشورها با استفاده از دانش ترجمه از بین برود. در جهان امروزی، تعاملات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، گردشگری،اجتماعی، ادبیات، بازرگانی، فعالیت های دولتی، مطبوعاتی، علمی و... به هم ربط دارند و این ارتباط، بدون آگاهی از یک زبان مشترک برای همگان میسر نیست.
مرحوم امام خمینی (ره) فرمودند؛ پیشتر به زبان خارجی احتیاج نبود. امروز احتیاج است. باید زبان های زندهٔ دنیا جزِء برنامهٔ تبلیغات مدارس باشد... .امروز مثل دیروز نیست که صدای ما از ایران بیرون نمی رفت. امروز ما می توانیم در ایران باشیم و در همه جای دنیا با زبان دیگری تبلیغ کنیم لذا در عصر حاضر، همگام با گسترش روز افزون اسلام و مسلمانان، اهمیت ارائه مطالب به زبانهای مختلف نیزافزون تر گردیده است. از اینرو سعی شده موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی در منوی معاونت آموزشی و فرهنگی سایت دانشکده با عنوان پیام های فرهنگی به همت حجة الاسلام و المسلمین جناب آقای عباسی (امام جماعت دانشکده) جهت استفاده علاقه مندان بارگذاری گردد.
امید است این مطالب، خدا محوری و حاکمیت ارزشهای اسلامی را یاد آوری کند و ما را به سبک زندگی مبتنی بر اسلام و رهنمودهای قرآنی تشویق نماید.

namaz