صفحه اصلی
سایت اصلی
سایت خبری
سوالات متداول
تماس با رئیس دانشکده
گروه مبانی تعلیم و تربیت
Sunday, 25 Ābān 1404
Menu
درباره دانشکده
معرفی دانشکده
مدیران دانشکده
چارت سازمانی دانشکده
تاریخچه دانشکده
سند راهبردی دانشکده
امکانات و فضاهای دانشکده
تلفن های داخلی دانشکده
تور مجازی دانشکده
گزارش عملکرد
افتخارات و دستاوردهای علمی دانشکده
آموزشی - پژوهشی
فرهنگی
معاونت پژوهشی، پشتیبانی و توسعه منابع
معرفی معاونت
پژوهش
کارشناس مسئول پژوهش، فناوری و ارتباط با جامعه
نشریات علمی دانشکده
مجلات
کارشناس نشریه و علمسنجی
کاربرگهای پژوهشی
علم سنجی اعضای هیات علمی
فهرست مجلات معتبر علمی پژوهشی داخلی و JCR
فهرست JCR 2025
آخرین نسخه بانک اطلاعات مجلات دارای رتبه علمی- پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور
فهرست نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
وبگاههای مرتبط
کتابخانه
معرفی کتابخانه
کارشناسان کتابخانه
سایت کتابخانه
پشتیبانی
امور عمومی
کارشناس مسئول امور عمومی
نقلیه
نیروهای خدمات
نگهبانی دانشکده
تاسیسات
کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات
توسعه منابع
کارشناس توسعه منابع
همکاران ارتقاء یافته
آییننامهها
هستهها و واحدهای پژوهشی
هسته پژوهشی روانشناسی سازمانی
هسته پژوهشی روانشناسی بالینی و توسعه مهارتهای زندگی
هسته پژوهشی علوم شناختی
هسته پزوهشی ارتقا ایمنی و سلامت ترافیک
معاونت آموزشی و فرهنگی
معرفی معاونت
کارشناسان آموزش
فرایند های آموزشی
کارشناسی
کارشناسی ارشد
دکتری
امور فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی
کارشناس امور فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی
تشکل های دانشجویی
انجمن های علمی
انجمن علمی علوم شناختی
انجمن علمی روان شناسی
انجمن علمی علوم تربیتی
انجمن علمی مدیریت آموزشی و توسعه منابع انسانی
انجمن علمی علم اطلاعات و دانش شناسی
انجمن ورزشی
ایثارگران دانشکده
فرآیند سامانه هُم(همكاری مدرسان مدعو)
گروههای آموزشی
روانشناسی
روان شناسی مشاوره و تربیتی
علم اطلاعات و دانش شناسی
مبانی تعلیم و تربیت
مطالعات برنامه درسی و آموزش
مدیریت آموزشی و توسعه منابع انسانی
توسعه همکاریهای بینالمللی
معرفی مدیریت و دفتر توسعه همكاريهای بين المللی
حمايت از فعاليتهاي بين المللي دانشگاه
گرنتها و فرصتهای بینالمللی
پذیرش دانشجویان غیر ایرانی
مرکز آموزش زبان فارسی
فرمها و کاربرگها
ارتباط با جامعه و آموزشهای عالی آزاد
مدیر دفتر ارتباط با جامعه و آموزشهای عالی آزاد
اعضای دانشکده
اعضای هیئت علمی
گروه روانشناسی
گروه روانشناسی مشاوره و تربیتی
گروه علم اطلاعات و دانششناسی
گروه مبانی تعلیم و تربیت
گروه مطالعات برنامه درسی و آموزش
گروه مدیریت آموزشی و توسعه منابع انسانی
دانشجویان جاری
گروه روانشناسی
گروه روانشناسی مشاوره و تربیتی
گروه علم اطلاعات و دانششناسی
گروه مبانی تعلیم و تربیت
گروه مطالعات برنامه درسی و آموزش
گروه مدیریت آموزشی و توسعه منابع انسانی
دانشآموختگان
گروه روانشناسی
گروه روانشناسی مشاوره و تربیتی
گروه علم اطلاعات و دانششناسی
گروه مبانی تعلیم و تربیت
گروه مطالعات برنامه درسی و آموزش
گروه مدیریت آموزشی و توسعه منابع انسانی
درباره ما
Article Title
Author(s)
Publication Date
A survey on the quality of learning organization in Mashhad public schools based on Peter Senge disciplines
Mohamad Reza Ahanchian
2008-5
Culture and the processes of virtual teaming for training
Mohamad Reza Ahanchian
2009-8
The mediating role of basic psychological needs in relation between job characteristics and organizational citizenship behavior
Mohamad Reza Ahanchian
2012-6
Investigation of the relationship between emotional intelligence and dimensions of power sources of high school principals of Neishabour city in academic year 2005-2006
Mohamad Reza Ahanchian
2013-1
Students need for cognition affects their information seeking behavior
Mohamad Reza Ahanchian
2013-8
The Role of Social - Cognitive References in Academic Situations on Students’ Research Self - Efficacy and Research Motivation: Testing a C ausal M odel
Mohamad Reza Ahanchian
2013-12
Knowledge Architecture: Teachers’ Knowledge-based Activities in Schools’ Educational System
Mohamad Reza Ahanchian
2014-11
Knowledge Creation in Nursing Education
Mohamad Reza Ahanchian,Razvan Hosseingholizadeh
2015-1
Nurses burnout in psychiatric wards
Mohamad Reza Ahanchian
2015-2
Conflict Management Styles Among Iranian Critical Care Nursing Staff
Mohamad Reza Ahanchian
2015-5
The mediating role of organizational learning and knowledge integration on the relationship between knowledge characteristics and organizational innovation (Case Study: Iran Marine Industrial Company)
Razvan Hosseingholizadeh
2015-6
Philosophy of Teacher Education in Iran
Mohamad Reza Ahanchian
2015-10
Can Knowledge Management Be Implemented in the Teaching of Medical Sciences
Mohamad Reza Ahanchian
2015-12
The Role of Motivation, Ability, and Opportunity in Achieving Effective Knowledge-Work: Knowledge Work and MAO
Razvan Hosseingholizadeh
2016-12
Developing and Accreditation the Proposed a Model for Evaluation Educational Quality for PNU University
Mohamad Reza Ahanchian
2017-4
Do beliefs make a difference? Exploring how principal self-efficacy and instructional leadership impact teacher efficacy and commitment in Iran
Razvan Hosseingholizadeh
2017-4
Applying Human Performance Technology for Performance Improvement in Afghanistan High Schools
Mohamad Reza Ahanchian
2017-12
PKM Tools for Developing Personal Knowledge Management Skills among University Students
Razvan Hosseingholizadeh
2018-1
Understanding the Process of Organizational Commitment Origination in Managers Based on the Grounded Theory with an Emergent Approach Case Study: Iran Airports
Mohamad Reza Ahanchian
2018-3
Perceptions and Experiences of the Teachers and Educational Administrators of the Strengths and Weaknesses of the Professional Rankings Plan of Teachers
Davood Ghorooneh
2018-10
The role of implicit and explicit knowledge sharing in improving financial and executive performance: mediating role of innovation speed and quality
Davood Ghorooneh
2019-1
Exploring instructional leadership in Iran: A mixed methods study of high- and low-performing principals
Razvan Hosseingholizadeh
2019-2
The competitive intelligence diamond model with the approach to standing on the shoulders of giants
Mohamad Reza Ahanchian
2020-4
Designing a Comprehensive Human Resources Model Based on ISO34000 Standard
Davood Ghorooneh
2020-7
Professional development of faculty members: the main factors that affect it
Davood Ghorooneh
2020-7
Instructional leadership, and teacher’s collective efficacy, commitment, and professional learning in primary schools: a mediation model
Razvan Hosseingholizadeh
2020-11
Analyzing the relationship between principals’ learning-centered leadership and teacher professional learning: The mediation role of trust and knowledge sharing behavior
Razvan Hosseingholizadeh
2021-3
A phenomenological study of the learning experience of children in rural tourism destinations
Davood Ghorooneh
2021-6
A systematic review of conceptual models and methodologies in research on school principals in Iran
Razvan Hosseingholizadeh
2021-8
An exploratory study on competitive intelligence: Managers\\\' information needs in higher education sector
Mohamad Reza Ahanchian
2021-8
Consequences of teleworking using the internet among married working women: Educational careers investigation
Sadaf Khalijian
2021-10
School principals perception of professional ethics and the extent of its observance in high schools
Davood Ghorooneh,Mohamad Reza Ahanchian
2021-10
A systematic review of key contextual challenges facing school principals: Research-informed coping solutions
Razvan Hosseingholizadeh
2021-12
Using digital storytelling in Rational Emotive Behavior Therapy: comparison of two online interventions
Sadaf Khalijian
2022-5
Articulating School Principals’ Leadership and Core Values: Evidence From Iran
Razvan Hosseingholizadeh
2022-9
A Novel Optimization Approach for Educational Class Scheduling with considering the Students and Teachers’ Preferences
Sadaf Khalijian
2022-10
A Systematic Review and Synthesis of Empirical Research on “Knowledge Leadership”: A New Insight in the Field of Knowledge Management
Razvan Hosseingholizadeh,Seyed ali Salehi baygi
2022-10
A Conceptual Framework of Vitality-based Management In Elementary Schools
Davood Ghorooneh
2023-2
A comparative study of the professional development processes of Iranian and British school principals
Mohamad Reza Ahanchian,Razvan Hosseingholizadeh
2023-3
Scrutinizing the Professional Agency of EFL Teachers: Identifying the Contributors and Manifestations
Mohamad Reza Ahanchian
2023-6
A qualitative study of diversity management practices in Iran's private sector organizations
Mohamad Reza Ahanchian
2023-8
Customization and use of digital storytelling in providing online career counseling services to students with physical-motor disabilities: A mixed study
Sadaf Khalijian
2023-9
Genealogical Analysis of Theorizing in Educational Administration Studies
Mohamad Reza Ahanchian,Razvan Hosseingholizadeh
2024-3
Uncovering the role of principals in enhancing teacher professional learning in a centralized education system
Razvan Hosseingholizadeh
2024-4
A Model of Professional Learning Communities of Elementary School Principals Using the Grounded Theory Approach
Davood Ghorooneh,Razvan Hosseingholizadeh
2024-9
Identifying the role of school principals in improving the job performance of rural school teachers in Mashhad
Sadaf Khalijian,Davood Ghorooneh
2024-11
Construction and Validation of a Secure-base Leadership Model in Educational Organizations: A Mixed-methods Exploratory Study
Sadaf Khalijian
2024-12
The Role of Intra- and Inter-School Professional Interactions in Teacher Professional Learning: A Social Network Analysis of Primary Schools in Mashhad
Razvan Hosseingholizadeh
2025-7
-