1-دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل باید چه اقدامی انجام دهد؟
دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل باید از طریق پرتال دانشجویی برای انصراف از تحصیل اقدام کند و مراحل بعدی را جهت نتیجه و تسویه حساب پیگیری نماید.
2-دانشجو تا چه زمانی می تواند درخواست انصراف خود را پس بگیرد؟
دانشجو مجاز است فقط یک بار و تا دو ماه پس از تاریخ درخواست، تقاضای انصراف خود را پس بگیرد.
3-تصمیم گیری در مورد بازگشت به تحصیل دانشجوی منصرف از تحصیل بر عهده چه واحدی است؟
تصمیم گیری در مورد بازگشت به تحصیل دانشجوی منصرف از تحصیل بر عهده شورای آموزشی دانشگاه است.
4-در صورت انصراف از تحصیل دانشجوی شهریه پرداز، آیا شهریه ثابت و متغیر نیمسال از وی دریافت می شود؟
دانشجو در شرایط زیر ملزم به پرداخت شهریه است:
نکته: در صورتی که درخواست انصراف قبل از شروع نیمسال تحصیلی مندرج در تقویم آموزشی دانشگاه باشد، هزینه نیمسال از وی دریافت نمیشود.
نکته: در صورتی که درخواست انصراف هنگام شروع نیمسال تحصیلی تا قبل از حذف و اضافه باشد، وی ملزم به پرداخت شهریه ثابت است.
نکته: در صورتی که درخواست انصراف بعد از تاریخ حذف و اضافه باشد، در صورت انتخاب واحد توسط دانشجو و یا دانشکده، شهریه ثابت و متغیر نیمسال، محاسبه و از وی دریافت میشود.
5-آیا واحدهای گذرانده شده دانشجویان انصرافی یا اخراجی که مجددا در آزمون تحصیلات تکمیلی پذیرفته می شوند، قابل معادل سازی است؟
دانشجویان انصرافی یا اخراجی که مجددا در آزمون تحصیلات تکمیلی شرکت کرده و پذیرفته می شوند، فقط واحدهای گذرانده شده در دانشگاه های دولتی جهت پذیرش قابل بررسی است و به ازای ۸ تا ۱۴ واحد از دروس معادل سازی شده، یک نیمسال از سنوات مجاز تحصیلی پذیرفته شدگان قبول مجدد، کاسته میشود.



