| آزمون توصیفی سازگاری و اثربخشی رهبر | محمدرضا آهنچیان | ۱۹۹۵-۱۱ |
| جلوه های مدیریت در سیمای نماز | محمدرضا آهنچیان | ۱۹۹۸-۷ |
| چگونگی ارتباط نگرش نسبت به انشان با شیوه مدیریت و رشته تحصیلی مدیران | حسینعلی کوهستانی | ۲۰۰۰-۱۲ |
| تاثیر موافق و مخالف بودن جنسیت در ارزشیابی دانشجویان از اعضای هیات علمی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۲-۶ |
| شناسایی عوامل موثر بر انتقال دانش در بستر همکاری های دانشگاهی بین المللی: مطالعه موردی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۰۴-۹ |
| نسبت میان فرایند تبدیل دانش و فرهنگ سازمانی در دانشگاه فردوسی مشهد | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۰۵-۱۰ |
| نگرش رؤسای دانشگاهها به برنامهریزی دانشگاهی در ایران | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۰۵-۱۰ |
| سازمــانها و هویــت ما | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۵-۱۲ |
| بررسی کیفیت تدریس در دانشگاه | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۰۶-۶ |
| تحول باورهای معرفت شناختی دانشجویان | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۰۷-۷ |
| جایگاه الگوی سایبرنتیک در اداره دانشگاه ها (مورد: دانشگاه فردوسی مشهد) | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۰۷-۷ |
| نگرش مدیران گروه ، اعضای هیئت علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به روش آموزش مداوم از طریق اینترنت | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۷-۱۰ |
| فرصتهای آموزشی و نابرابریهای منطقهای | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۷-۱۲ |
| بررسی رابطه بین مهارتهای ارتبـاطی مدیران و رضایت شغلی کـارکنان در ادارات کل استان خـراسان شمالی در سال 86-85 | حسینعلی کوهستانی,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۸-۴ |
| بررسی رابطه عزت نفس مدیران زن و اثربخشی آنان در مدارس منطقه چناران در سال تحصیلی 85-1384 | حسینعلی کوهستانی | ۲۰۰۸-۶ |
| استراتژی تبدیل دانش فردی به دانش سازمانی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۰۸-۸ |
| بررسی کاربست تحقیقات آموزشی از دیدگاه کارشناسان مناطق آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۸-۱۱ |
| بررسی زمینه های اجرای طرح مدیریت مدرسه محوربراساس رسالت، مشارکت وتعهدسازمانی مدیران ومعلمان مدارس راهنمایی تحصیلی شهر مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۹-۱ |
| رابطه دانش مدیریتی مدیران با اثربخشی و سلامت سازمانی مدارس متوسطه شهر مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۹-۴ |
| بررسی استانداردهای حرفه ای روسای دانشگاه ها به منظور ارایه چهارچوب مناسب برای ارتقای کیفی مدیریت آموزش عالی | حسینعلی کوهستانی,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۹-۷ |
| ارزیابی کیفیت دوره های مراکز آموزش عالی جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر مبنای مدل سیپ | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۹-۱۰ |
| بررسی رابطه سلامت سازمانی با اثربخشی مدارس پسرانه دولتی مناطق 2 و 3 آموزش و پرورش شهر تهران | داود قرونه ء | ۲۰۰۹-۱۲ |
| روش شناسی (طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان در موسسات آموزش عالی: مورد دانشگاه فردوسی) | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۰۹-۱۲ |
| نقد و ارزیابی برنامه درسی رشته علوم تربیتی: گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۰-۳ |
| راهکارهای ارتقاء اثربخشی دوره های آموزشی در سازمان ها | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۰-۴ |
| نگاهی به آموزش عالی فراملی در کشور ایران: مسایل و چشم انداز | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۰-۴ |
| مدیریت سرمایه فکری سازمان | داود قرونه ء | ۲۰۱۰-۶ |
| مروری بر روش شناسی نظریه پایه ور با تاکید بر مطالعات سازمانی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۰-۶ |
| عوامل کلیدی موثر بر اشتراک دانش | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۰-۱۰ |
| تاثیر ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه مدیران آموزشی بر یادگیرنده بودن سازمان مدارس | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۱۰-۱۲ |
| بررسی عوامل کلیدی مؤثر بر مدیریت دانش از دیدگاه دانشکاران آموزشی و سازمانی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۱-۲ |
| بررسی رابطه نیازهای آشکار دانشجویان و امید به تحقق پذیری آنها با برخی ویژگیهای فردی و تحصیلی آنان | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۱۱-۳ |
| نشانه های مدرنیته در نظام آموزش و پرورش ایران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۱-۴ |
| تناسب آموزش عالی با تأکید بر نقش اجتماعی دانشگاه در جامعه دانش محور | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۱-۶ |
| طبقه بندی مغالطه های اسکات و پژوهش های تربیتی در ایران: ارزیابی روش شناختی پژوهش های منتشر شده در نشریات معتبر علوم تربیتی و روان شناسی ایران در سال های 85-1381 | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۱-۹ |
| ارائه الگویی برای بهبود کاربست دانش در رشته های مهندسی: مورد دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۲-۱ |
| بررسی وضعیت آموزش درس فارسی عمومی در نظام آموزش عالی بر اساس مولفه های اصلی برنامه درسی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۳ |
| تاثیر سرمایه های اقتصادی , اجتماعی و فرهنگی بر موفقیت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۳ |
| رهبری یا مدیریت: آیا رهبری تحولی یک سبک اثربخش برای بهبود عملکرد و ارتقای رضایت شغلی معلمان است؟ | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۵ |
| بررسی جهتگیریهای برنامه درسی استادان : نقش جنسیت ، مرتبه علمی و نحوه ارایه آموزش ( مجازی،حضوری) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۶ |
| بررسی همبستگی هوش فرهنگی با تعامل اجتماعی در پرستاران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۶ |
| عوامل بازدارنده ی استفاده از دوره های یادگیری الکترونیکی آموزش مداوم در مشمولین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۸ |
| اعتباریابی مقیاس خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای علوم پزشکی و فردوسی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۹ |
| بررسی تطبیقی ادراک نقش و محورهای عملکرد مدیران گرو ههای آموزشی در دو دانشگاه علوم پزشکی و فردوسی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۹ |
| بررسی درجه انطباق رفتار مدیران در دانشگاه فردوسی مشهد با شاخص های چهارگانه رهبری تحولی و رابطه آن با بهسازی کارکنان | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۹ |
| آمایش آموزش عالی و سیاست های علم و فناوری کشور: تحلیل گسست بر اساس تجربه نگاری | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۱۰ |
| رابطه تفکر انتقادی، راهبردهای خودتنظیمی و اهداف پیشرفت دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۱۱ |
| سبک های یادگیری غالب دانشجویان پرستاری و مامایی و ارتباط آن با کارکرد سبکها تفکر و پیشرفت تحصیلی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۱۱ |
| اعضای هیأت علمی و ساختار سازمانی: تعارضات میانرشتهای | داود قرونه ء | ۲۰۱۲-۱۲ |
| الزامات اساسی تعامل دانشگاه- صنعت:با رویکرد مدیریت دانش | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۲-۱۲ |
| نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۲-۱۲ |
| ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای ایران براساس جهت گیریهای برنامه درسی و تجربه مدرسان | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۱ |
| بررسی رابطه سبک تفکر مدیران آموزشی با سبک رهبری تحولی آنان بر اساس مدل بس و اولیو | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۱ |
| شناسایی زمینه های کاربست یافته های پژوهشی در آموزش و پرورش خراسان رضوی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۳-۱ |
| ارزیابی گزارش های اقدام پژوهی: بازشناسی مقوله ها و شاخص ها | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۳ |
| بررسی نقش مؤلفههای کیفیت زندگیکاری در ارتقاء عملکرد کارکنان ناجا (مطالعه موردی) | داود قرونه ء | ۲۰۱۳-۳ |
| الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی: نقش تفکر انتقادی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۵ |
| نسبت میان اشتراک دانش و فناوری اطلاعات و ارتباطات: مطالعه موردی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۳-۵ |
| هنجاریابی مقیاس آمادگی یادگیری خودراهبری در دانشجویان رشته پرستاری و مامایی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۵ |
| امکانسنجی اجرای مدیریت عملکرد براساس مدل بالدریج در دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1390 | حسینعلی کوهستانی | ۲۰۱۳-۶ |
| تعیین شاخص های موثر در بهره وری فردی کارکنان و روش محاسبه کمی آن (مطالعه موردی نیروگاه توس مشهد) | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۶ |
| تجربه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد پرستاری | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۷ |
| آموزههای نظریه آشوب در نظام آموزش و برنامه درسی علوم تجربی در ایران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۸ |
| آزمون الگوی علّی نقش عوامل شناختی اجتماعی موثر بر خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان دکتری | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۹ |
| آسیب شناسی طرحهای ارزیابی درونی و راههای توسعه اثربخشی آنها (مورد: دانشگاه فردوسی مشهد) | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۹ |
| انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانهی رویکردهای انضباطی در مدرسه | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۹ |
| باورهای معرفتی دانشجویان و تاثیر متغیرهای زمینه ای بر آن: مورد دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۹ |
| بررسی نقش انگیزش تحصیلی و مهارتهای رایانهای دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۹ |
| سبک مدیریت عبور از مانع و رابطه آن با اثربخشی سازمان | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۹ |
| بوروکراسی دانشگاهی: مسائل و چالش ها | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۱۰ |
| نقش فرهنگ در اولویت بندی اهداف و آرزوهای دانشجویان ایرانی با آمریکایی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۱۰ |
| شناسایی نیازها و تعیین اولویت های پژوهشی آموزش و پرورش: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۳-۱۱ |
| ارتباط بین سبک تفکر و سبک حل مشکل در دانشجویان پرستاری | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۱۲ |
| بررسی رابطه بین انتقال دانش و عملکرد گروه های آموزشی دوره دوم متوسطه نظری | مجتبی بذرافشان مقدم,رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۳-۱۲ |
| نقش سبک رهبری تحولی مدیران در پیش بینی کارآفرینی اجتماعی کارکنان:مطالعة تطبیقی دانشگاه های دولتی با غیردولتی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۳-۱۲ |
| تهیه و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه: کاربرد روش آمیخته در عمل | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۱ |
| در جستجوی مشارکت: درک تجربه خیّران مدرسه ساز (مورد مطالعه: مشهد، ایران) | محمدرضا آهنچیان,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۱ |
| مدیریت کیفیت در مدارس شاهد و ایثارگر: بررسی عوامل بازدارنده و پیش برنده کیفیت خدمات آموزشی و معرفی مدل مطلوب | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۱ |
| پیش بینی خودتنظیمی دانشجویان دختر و پسر براساس سبک های شخصیت (NEO) آنان در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۲ |
| بررسی رابطه ی بین خودکارآمدی پژوهشی با عملکرد پژوهشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۳ |
| نقش محیط آموزشی- پژوهشی و عوامل اجتماعی دانشگاه بر خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۳ |
| آرمان شهر گرایی و تحول در آموزش و پرورش | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۴ |
| نقش هویت سازمانی در پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و موسسه آموزش عالی خیام مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۴ |
| ارائه الگوی ارزیابی سازواری نظریه ترکیبی در فلسفه تعلیم و تربیت: بررسی موردی سازواری فلسفه تربیت جمهوری اسلامی ایران در سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۴ |
| بررسی فرسودگی شغلی و عوامل محیط کار موثر بر آن در اعضای هیات علمی پرستاری استان خراسان رضوی در سال | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۴ |
| تربیت اخلاقی و سعادت در نظام آموزشی ایران (مقابلة دیدگاه فارابی، لاک، رورتی) | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۴ |
| بررسی دیدگاه مدیران، کارشناسان و دانشجویان نسبت به اجرای طرح بومی گزینی در پذیرش دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۱۴-۶ |
| چارچوب مفهومی بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران | داود قرونه ء | ۲۰۱۴-۶ |
| نقش سبک های تفکر مدیران آموزشی در انطباق رفتار آنان با شاخص های رهبری تحولی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۶ |
| بررسی دیدگاه ها و تجارب فارغ التحصیلان و مدرسان فوریت های پزشکی: یک مطالعه کیفی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۸ |
| عدالت در توسعه مسیر شغلی منابع انسانی زنان در سازمان های اجتماعی ایران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۹ |
| رابطه باورهای معرفتی با رفتار اطلاعاتی دانشجویان | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۹ |
| شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران | داود قرونه ء | ۲۰۱۴-۹ |
| مسئلهیابی پژوهش؛ ضرورتی انکارناپذیر در پایان نامههای تحصیلات تکمیلی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۹ |
| کندوکاوی بر واقعیت های زنده نظارت آموزشی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۱۱ |
| ساخت و اعتباریابی مقیاس نفوذ آرمانی مدیران | مجتبی بذرافشان مقدم,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۴-۱۲ |
| روششناسی تعیین مشاغل استراتژیک، ارزیابی میزان آمادگی شاغلان استراتژیک و تدوین برنامه توسعه ای مناسب (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای خراسان) | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۱ |
| شناسایی و خوشهبندی سامانهها و ابزارهای مدیریت دانش شخصی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۵-۱ |
| وضعیت مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۱ |
| بررسی میزان آموزش سازنده گرا بر میزان رضایت و یادگیری شرکت کنندگان در دوره های آموزش مداوم پزشکی مبتنی بر وب | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۲ |
| فرسودگی شغلی پرستاران در بخش های روان پزشکی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۲ |
| ارزیابی وضعیت نفوذ آرمانی مدیران در مجتمع های آموزشی صالح آباد در سال تحصیلی 91- 1390 | مجتبی بذرافشان مقدم,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۳ |
| ارتباط سبک تصمیم گیری و یادگیری خودراهبر در دانشجویان هوشبری | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۴ |
| تبیین مدیریت معنوی در پرستاری : مطالعه فنومنولوژی تفسیری | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۵ |
| اعتباریابی مقدماتی مقیاس انگیزش پژوهشیدر دانشجویان تحصیلات تکمیلی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۶ |
| مدیریت تعارض در آثار مدیریتی مبتنی بر دیدگاه اسلام | مجتبی بذرافشان مقدم,رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۵-۷ |
| نقش عوامل فردی، سازمانی و فنی در پیش بینی باورهای رفتاری، هنجاری و کنترلی معلمان نسبت به اشتراک دانش | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۵-۷ |
| همبستگی بین مهارت های مدیریت زمان با پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی اتاق عمل و هوشبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۷ |
| آسیب شناسی تولید دانش در هسته های پژوهشی علوم انسانی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۵-۹ |
| تحلیل وضعیت موجود و شناسایی چالش های پیش روی تحقق وضعیت مطلوب آموزش مدیران در شرکت های بزرگ وابسته به صنعت خودروسازی شهر مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۹ |
| سنجش رابطه جنسیت، فرهنگ سازمانی و توزیع قدرت در سازمان | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۵-۹ |
| سنجش نیازهای آموزشی کتابداران متخصص و غیرمتخصص کتابخانههای عمومی مشهد و بررسی نقش تجربه در این نیازها | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۵-۱۰ |
| ادراک معلمان از وضعیت سلامت سازمانی مدارس | داود قرونه ء | ۲۰۱۵-۱۲ |
| جایگاه نظارت و راهنمایی تعلیماتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۱۶-۱ |
| تأثیر باورهای معرفتشناختی بر رفتار اشتراک دانش و مقایسه آن در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۶-۳ |
| برنامه ریزی نیروی انسانی برای پیش بینی تقاضای هیئت علمی در دانشگاه فردوسی مشهد با به کارگیری تحلیل روند و رگرسیون (1396-1392) | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۶-۴ |
| شناسایی عوامل غیرآموزشی موثر بر بکارگیری آموزش ها در سازمان: محیط سازمان و عوامل فراسازمانی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۶-۴ |
| کاربست و ارزیابی اثربخشی مدل آندراگوژی نولز در برنامههای آموزش مدیران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۶-۶ |
| پدیدار شناسی تقلب در امتحانات: تجارب زیسته دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۶-۷ |
| پدیدارشناسی آموزشهای سازمانی: تجربه زیسته کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۶-۹ |
| توصیف و تحلیل مهارت های مدیریت دانش شخصی: مطالعه موردی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۶-۹ |
| نقش ویژگیهای شخصیتی و شغلی معلمان در پیش بینی تعهد سازمانی آنان | رضوان حسین قلی زاده,مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۱۶-۹ |
| ویژگیهای کارآفرینانه مؤسسان زن و مرد (مطالعه موردی: دبیرستانهای غیردولتی شهر تهران) | داود قرونه ء | ۲۰۱۶-۱۰ |
| عوامل سوق دهنده و بازدارندة راه اندازی شرکت های مستقر در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۶-۱۱ |
| کاربست آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد: شناسایی عوامل مربوط به ویژگی های فراگیر و فرایند آموزش | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۶-۱۱ |
| الگویی برای بالندگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران | داود قرونه ء | ۲۰۱۶-۱۲ |
| تأثیر «ادراک از بافت اخلاقی سازمان» بر «قصد ترک شغل» منابع انسانی زن: با نقش تعدیلگر «ارزشهای کاری» | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۶-۱۲ |
| آزمون روابط ساختاری بین خودکارآمدی پژوهشی، عوامل اجتماعی و محیط آموزشی - پژوهشی دانشگاه با عملکرد آموزشی- پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۱ |
| تحلیل کیفی دیدگاه مدیران آموزش عالی خراسان به تیمسازی و کارتیمی دانشگاهی (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد) | محمدرضا آهنچیان,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۱ |
| نقش واسطهای مدیریت دانش در ارتباط میان رهبری تحولآفرین و نوآوری سازمانی | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۱۷-۱ |
| بررسی الزامات تامین و تنوع بخشی منابع مالی دانشگاه های دولتی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۲ |
| فضای عمومی ماکسین گرین فراتر از حصارهای آموزش و پرورش استاندارد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۲ |
| ساخت و اعتباریابی مقیاس نیاز پژوهشی معلمان مقطع متوسطه شهر مشهد براساس نظریه خودتعیینگری | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۳ |
| سیری در تاریخ اندیشه های مدیریت آموزشی با نگاهی به تجربه های بین المللی | رضوان حسین قلی زاده,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۳ |
| مولفه ها و نشانگرهای همکاری های علمی پژوهشگران: طراحی و تعیین ساختار عاملی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۳ |
| ارزشیابی اثربخشی برنامه های آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۵ |
| مدلیابی رابطه استرس شغلی و قصد ترکشغل کارکنان با نقش تعدیلگر قاطعیت مدیر | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۵ |
| مطالعه کیفی وضعیت تیم سازی و کارتیمی در دانشگاه های دولتی ایران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۵ |
| مطالعه کیفی وضعیت تیمسازی و کارتیمی در دانشگاههای دولتی ایران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۶ |
| توصیف و تحلیل جریان های دانشی در شبکه سازمانی دانشگاه: مطالعه موردی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۷-۸ |
| نقش واسط انگیزش، نگرش و هنجارهای ذهنی در رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و رفتار اشتراک دانش دبیران دوره دوم متوسطه | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۷-۸ |
| بررسی الزامات تأمین و تنوعبخشی منابع مالی دانشگاههای دولتی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۱۰ |
| تجربه بازنگری برنامه درسی رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه فردوسی مشهد | رضوان حسین قلی زاده,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۱۰ |
| ارائه مدل عِلّی درگیری و خودمختاری پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی: با نقش واسطهای معنای تحصیلی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۷-۱۲ |
| ادراک اعضای هیئت علمی از حرفه ای بودن در نظام آموزش عالی ایران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۸-۱ |
| از اثربخشی تا تعالی: گسست نظریه، تحقیق و عمل در برنامه تعالی مدیریت مدرسه | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۸-۳ |
| تأثیر رهبری اخلاقی بر رضایت از زندگی و شادکامی با نقش میانجی رضایت شغلی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۸-۳ |
| طراحی برنامه آموزشی مدیران دانشگاه فردوسی مشهد بر مبنای رویکرد شایستگی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۸-۳ |
| نقش معماری دانش در ارتقای اثربخشی عملکرد معلمان | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۸-۳ |
| بررسی وضعیت بهره وری دانش در پژوهشکدههای مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۸-۴ |
| طراحی مدل تعهد سازمانی مدیران شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور به منظور بهبود کیفیت عملکرد ایشان با استفاده از نظریه داده بنیاد | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۸-۷ |
| بررسی پدیدارشناسانه توانمندسازی مالی از دیدگاه مدیران مدارس | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۸-۸ |
| تحلیل آموزش پایدار براساس مدل AHP در آموزش عالی: پژوهشی ترکیبی | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۱۸-۹ |
| سیر تحول فلسفه تربیت حرفه ای در نظام آموزشی ایران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۸-۹ |
| ارزشیابی برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی برمبنای الگوی هدف آزاد | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۸-۱۲ |
| ترسیم حوزه هوشمندی رقابتی در آیینه نشریات فارسی: تحلیل علم سنجی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۸-۱۲ |
| انسان فرهیخته سینوی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۹-۱ |
| مسئولیت پذیری اجتماعی مدرسه؛ مطالعة موردی: دو مدرسة متوسطة دخترانة شهر مشهد | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۹-۱ |
| آموزش و توسعه منابع انسانی به عنوان یک رشته دانشگاهی: تجربیات گذشته و چشماندازهای آینده | داود قرونه ء | ۲۰۱۹-۳ |
| بازنمایی مناقشات ناظر بر دو گفتمان توسعه حرفه ای و هویت حرفه ای معلم از منظر مناسبات قدرت | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۱۹-۳ |
| عوامل مؤثر بر توزیع قدرت در شبکه سازمانی با تأکید بر رویکرد تحلیل شبکه | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۹-۳ |
| بازنمایی ساختار سازمانی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۹-۹ |
| شناسایی و توصیف الگوی رهبری غالب و ویژگی های آن در مدارس دوره دوم متوسطه شهر بیرجند | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۹-۹ |
| کاربرد تحلیل رویداد حساس در مستندسازی دانش ضمنی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۱۹-۹ |
| آسیبشناسی آمایش آموزش عالی در ایران؛ اولین گام حکمرانی منطقهای | داود قرونه ء | ۲۰۱۹-۱۲ |
| شناسایی مولفه های جامع منابع انسانی بر اساس استاندارد ISO34000 | داود قرونه ء | ۲۰۱۹-۱۲ |
| ارائة چارچوب مفهومی برای طراحی فضای فیزیکی مدرسههای ابتدایی بر مبنای نظریة یادگیری مشارکتی ویگوتسکی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۰-۱ |
| مطالعه تطبیقی نهادهای مسئول و نظام ارزیابی شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس کشورهای ایران، مالزی و امریکا: درس هایی برای نظام آموزشی ایران | محمدرضا آهنچیان,رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۰-۲ |
| الگوی علی ارتباط توانمندسازی شناختی کارکنان با کیفیت زندگی کاری و جامعه پذیری سازمانی با نقش میانجی یادگیری سازمانی | داود قرونه ء | ۲۰۲۰-۳ |
| پیوند آموزش و پژوهش در دانشگاه: مرور نظاممند | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۰-۳ |
| بازخوانی مؤلفههای رهبری دانش و بررسی وضعیت آن در گروههای آموزشی: مورد مطالعه دانشگاه فردوسی مشهد | رضوان حسین قلی زاده,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۰-۶ |
| دلایل، ضرورت و چگونگی ارزشیابی از درس و موانع آن در دانشگاههای ایران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۰-۸ |
| شناسایی شاخص های روش های یاددهی و یادگیری مطلوب برای دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آن ها | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۰-۸ |
| شناسایی شایستگیهای حرفهای کارکنان دانشگاه متناسب با مسیر شغلی آنها (مورد مطالعه: دانشگاه فردوسی مشهد) | داود قرونه ء | ۲۰۲۰-۸ |
| مطالعه تطبیقی چگونگی ارزشیابی از درس در دانشگاه های ایران و دانشگاه های برتر جهان | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۰-۸ |
| نگرش معلمان و مدیران مدارس نسبت به طرح رتبه بندی حرفه ای مشاغل معلمان: یک مطالعة پدیدارشناسی | داود قرونه ء | ۲۰۲۰-۸ |
| Analyzing the Impact of Diversity Management on Innovative Behaviors through Employee Engagement and Affective Commitment | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۰-۹ |
| Leading Higher Education in Iran during COVID - 19 Pandemic: Reporting the Policies and Progresses | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۰-۹ |
| بررسی نقش عوامل موثر در رشد شرکت های جدید فناورانه محور (NTBFs) شهر مشهد | داود قرونه ء | ۲۰۲۰-۹ |
| الگوی مفهومی توسعه حرفهای اعضای هیئت علمی به منظور ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی | داود قرونه ء | ۲۰۲۰-۱۰ |
| شناسایی شاخص های محتوای مطلوب برای دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توه به آن ها | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۰-۱۲ |
| الگوی رهبری توزیعی و زمینه های استقرار آن در مدارس ابتدایی شهر مشهد | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۰-۱۲ |
| بازنمایی ساختار علمی رشته مدیریت آموزشی مبتنی بر تجربه زیسته اعضای هیأت علمی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۰-۱۲ |
| طراحی مدل ساختاری_تفسیری حرفه ای در بهسازی نیروی انسانی سازمان تامین اجتماعی | داود قرونه ء | ۲۰۲۰-۱۲ |
| سفری به فراسوی حصارها در واکاوی نشانگان حکومت مندی در مدارس | رضوان حسین قلی زاده,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۱-۲ |
| شاخصهای محیطهای یاددهی و یادگیری مطلوب برای دروس رشتههای علوم انسانی دانشگاهها و میزان توجه به آنها | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۱-۲ |
| شناسایی شاخصهای اهداف مطلوب برای دروس رشتههای علوم انسانی دانشگاهها و میزان توجه به آنها | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۱-۲ |
| توسعه منابع انسانی مبتنی بر کارآفرینی سازمانی در بنگاههای صنعتی | محمدرضا آهنچیان,داود قرونه ء | ۲۰۲۱-۵ |
| ابعاد و الزامات حرفه ای شدن مدیران مدارس (مورد مطالعه: دبیرستانهای دخترانه شهر مشهد) | داود قرونه ء,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۱-۶ |
| ارائه الگوی پیشران های توسعه شرکت های دانش بنیان مناطق کم برخوردار (مورد مطالعه: استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی) | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۲۱-۶ |
| بررسی وضعیت اشتراک دانش و رابطه آن با رفتار کاری نوآورانه کارکنان (نمونه پژوهش: یک شرکت تولیدی) | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۱-۶ |
| شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توه به آنها | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۱-۶ |
| شناسایی سازوکارها و موانع بهکارگیری مربی گری به منظور جانشین پروری مدیران (مطالعه موردی: اداره کل کمیته امداد خراسان رضوی) | داود قرونه ء | ۲۰۲۱-۷ |
| تجارب زیسته معلمان از نحوه اجرای طرحهای درس پژوهی و اقدام پژوهی در مدارس ابتدایی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۱-۹ |
| جایگاه مشارکت و ابعاد آن در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با توجه به اسناد فرادست | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۱-۹ |
| شناسایی مولفه ها و زیر مولفه های الگوی پیشران های توسعه شرکت های دانش بنیان مورد مطالعه شرکت های دانش بنیان جنوب شرق کشور) | مجتبی بذرافشان مقدم | ۲۰۲۱-۹ |
| ارتباط برنامه درسی و مدیریت آموزشی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۱-۱۰ |
| توصیف و تحلیل ویژگیهای مدیران موفّق مدارس ابتدایی شهر مشهد: مطالعه موردی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۱-۱۰ |
| مطالعه قوم نگارانه فرهنگ سازمانی مدرسه بر اساس دیدگاه شاین: مطالعه موردی دو مدرسه ابتدایی شهر مشهد | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۱-۱۲ |
| ارزیابی نظریهپردازی در مطالعات مدیریت آموزشی بر اساس معیارهای بینرشتهای | محمدرضا آهنچیان,رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۲-۱ |
| تأثیر آموزش مبتنی بر مغزمحوری بر یادگیری ضرب و تقسیم دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر بیرجند | داود قرونه ء | ۲۰۲۲-۳ |
| شناسایی فرآیند بهکارگیری منتورینگ در توسعه حرفهای مدیران مدارس | داود قرونه ء | ۲۰۲۲-۳ |
| تأملی بر دستاوردهای علمی و جهتگیریهای پژوهشی استادان مدیریت آموزشی ایران | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۲-۴ |
| طراحی چارچوبی برای تبیین هویت حرفهای معلمان ایرانی از منظر مناسبات قدرت | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۲-۴ |
| ارائه الگوی درس هوشمندی رقابتی برای برنامه آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۲-۷ |
| بازنمایی ادراکات و تجارب زیسته مدیران مدارس از توسعه حرفهای: یک مطالعه کیفی | داود قرونه ء | ۲۰۲۲-۹ |
| مطالعه انتقادی الگوهای مشارکت در آموزش و پرورش | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۲-۹ |
| نقدی بر کتاب «تاریخ مدیریت آموزشی از منظر کتب درسی» | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۲-۹ |
| بازنمایی تولید دانش رهبری و مدیریت آموزشی در مجلات تخصصی بین المللی و پایگاه های داده جهانی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۲-۱۰ |
| الگوی علی روابط بین فرایندهای شناختی و رهبری اثربخش مدیران گروههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | محمدرضا آهنچیان,رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۲-۱۲ |
| رسالت مسیر شغلی از منظر قرآن کریم(مطالعه موردی سوره حضرت یوسف) | صدف خلیجیان | ۲۰۲۲-۱۲ |
| کدهای اخلاقی رهبری آموزشی براساس آموزههای نهجالبلاغه | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۲-۱۲ |
| ادراک تجربه زیسته مدیران مدارس از فرایند توسعه حرفه ای | داود قرونه ء | ۲۰۲۳-۱ |
| تحلیل تجارب زیسته اعضای هیئت علمی دانشگاه از پیوند آموزش و پژوهش | رضوان حسین قلی زاده,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۳-۲ |
| جهت دهی به آینده: پیوند توسعه منابع انسانی و مسئولیت اجتماعی سازمان | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۳-۴ |
| توصیف الگوهای رهبری مدرسه در پیوند با متغیرهای زمینهای (مورد: مدارس منطقه رضویه مشهد) | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۳-۶ |
| نقش تکنولوژی در برطرف کردن نیازهای آموزشی سازمان ها | صدف خلیجیان | ۲۰۲۳-۶ |
| اخلاق و مسئولیت اجتماعی در برنامه درسی رشته آموزش و توسعه منابع انسانی | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۳-۷ |
| الزامات رهبری کارآفرینانه در مدارس (مطالعه موردی: هنرستانهای شهر مشهد) | داود قرونه ء,محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۳-۷ |
| نقش رهبری آموزشی مدیران در پیشبینی یادگیری حرفهای معلمان مدارس ابتدایی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۳-۹ |
| توسعه رهبری مدیران آموزشی در دنیای ووکا (VUCA) | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۳-۱۰ |
| تحلیل رابطه بین سبک رهبری گفتوشنودی و درخشش سازمانی از طریق تعهد سازمانی در بستر دانشگاهی: موردمطالعه دانشگاه فرهنگیان کشور | داود قرونه ء | ۲۰۲۳-۱۲ |
| راهکارهای بهبود رفتار کارآفرینانه مدیران مدارس متوسطه اول شهر بیرجند | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۳-۱۲ |
| شناسایی شایستگیهای مورد نیاز سرگروه آموزشی از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر مشهد | داود قرونه ء | ۲۰۲۴-۱ |
| تحلیل میدان مدیریت و رهبری آموزشی در پیوند با قدرت و مذهب در تاریخ اجتماعی ایران بر اساس اندیشه بوردیو | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۴-۳ |
| تجربههای زیستة معلمان از یادگیری حرفهای در محیط کار | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۴-۴ |
| شناسایی چالشها و مسائل پیش روی مدیران مدارس ایران در مقایسه با تجارب جهانی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۴-۴ |
| عناصر برنامه درسی مطلوب برای توسعه کنشگری اجتماعی زنان از طریق آموزش و پرورش رسمی در ایران | محمدرضا آهنچیان | ۲۰۲۴-۴ |
| واکاوی تجارب زیسته مدیران مدارس از مدیریت و رهبری آموزشی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۴-۷ |
| الگوهای حکمرانی آموزش عالی در تجارب جهانی: مرور واقعیتها در آینه پژوهشها | داود قرونه ء | ۲۰۲۴-۱۰ |
| بررسی اثر بخشی آموزش شغلی مبتنی بر داستان سرایی دیجیتال بر انطباق پذیری شغلی و خودکارآمدی کارکنان | صدف خلیجیان | ۲۰۲۴-۱۰ |
| شایستگیهای حرفه ای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی: مطالعهای مبتنی بر مرور نظاممند | داود قرونه ء | ۲۰۲۴-۱۰ |
| چارچوب مفهومی منتورینگ سرگروههای آموزشی در جهت توسعه حرفهای معلمان دوره آموزش ابتدایی | داود قرونه ء | ۲۰۲۴-۱۱ |
| چارچوب مفهومی منتورینگ سرگروههای آموزشی در هت توسعه حرفهای معلمان دوره آموزش ابتدایی | داود قرونه ء | ۲۰۲۴-۱۲ |
| شناسایی ابعاد و مؤلفههای اجتماع یادگیری حرفهای مدیران مدارس: مرور نظاممند | داود قرونه ء,رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۴-۱۲ |
| شناسایی ابعاد و مؤلفههای رهبری آموزشی در آثار منتشرشده مبتنی برآموزه های اسلامی: مرور نظام مند | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۴-۱۲ |
| ظرفیتهای یادگیری حرفهای معلمان مدارس ابتدایی: از توسعه فردی تا یادگیری شبکهای | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۴-۱۲ |
| بازنمایی تجارب زیسته معلمان در رابطه با عملکرد حرفهای در تدریس مجازی | داود قرونه ء | ۲۰۲۵-۱ |
| سازمان آموزشی: از پریشانی تا تکاپوآفرینی روند تحول مفهوم سازمان آموزشی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۵-۳ |
| توصیف شبکه یادگیری سازمانی و تبیین عوامل موثر بر شکل گیری آن با استفاده از روش تحلیل شبکه (مورد مطالعه: شرکت برق منطقه ای خراسان) | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۵-۴ |
| هزارتوی روایتها: بازخوانی هویت پژوهشی مدرسه در ایران | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۵-۴ |
| ارائه الگوی کیفیت خدمات آموزشی با رویکرد منابع انسانی در دانشگاههای دولتی کشور عراق با استفاده از رویکرد داده بنیاد | داود قرونه ء | ۲۰۲۵-۵ |
| ترسیم الزامات کلیدی توسعه شایستگیهای مدیران: مرور نظاممند و تحلیل محتوای کیفی با تأکید بر کاربردهای عملی در آموزش و توسعه منابع انسانی | رضوان حسین قلی زاده | ۲۰۲۵-۹ |