- Hits: 23
نیمسال اوّل
ثبتنام اینترنتی و تحویل مدارک طبق اطلاعیه دانشگاه.
انتخاب واحد توسط اداره آموزش دانشکده انجام خواهد شد.
شرکت منظّم در کلاسهای درس (غیبت بیش از سه جلسه باعث نمره صفر در کارنامه دانشجو خواهد شد).
شرکت در فرایند ارزشیابی دروس (در صورت عدم ارزشیابی دانشجو قادر به دیدن نمرات قبل از تأیید نهایی نخواهد بود).
انتخاب واحد برای نیمسال دوم از طریق پورتال (چارت درسی را از وبسایت گروه آموزشی دریافت و بر طبق آن انتخاب واحد نمایید).
شرکت در امتحانات پایان ترم (غیبت در جلسه امتحان به منزلۀ نمره صفر خواهد بود).
نیمسال دوم
گذراندن دروس آموزشی.
انتخاب استاد راهنما با توجه به علاقۀ دانشجو و تخصص اعضای هیأت علمی گروه (تکمیل کاربرگ شماره 1).
شرکت در فرایند ارزشیابی دروس (در صورت عدم ارزشیابی دانشجو قادر به دیدن نمرات قبل از تأیید نهایی نخواهد بود).
انتخاب واحد برای نیمسال سوم از طریق پورتال.
شرکت در امتحانات پایان ترم (غیبت در جلسه امتحان بهمنزلۀ نمره صفر خواهد بود).
نیمسال سوم
گذراندن دروس آموزشی.
انتخاب موضوع پایاننامه با مشورت استاد راهنما و شروع مطالعه در مورد موضوع.
شرکت در فرایند ارزشیابی دروس (در صورت عدم ارزشیابی دانشجو قادر به دیدن نمرات قبل از تأیید نهایی نخواهد بود).
انتخاب واحد برای نیمسال چهارم از طریق پورتال (انتخاب درس پایاننامه).
شرکت در امتحانات پایان ترم (غیبت در جلسه امتحان بهمنزلۀ نمره صفر خواهد بود).
نیمسال چهارم
تکمیل فرم پیشنهاده زیر نظر استاد راهنما و ارائۀ به گروه آموزشی جهت تصویب (فرم پیشنهاده از وبسایت گروه دریافت شود).
تکمیل طرح پژوهشی شماره3 از طریق پورتال.
ثبت پیشنهاده در سایت ایرانداک.
ارائه گزارش پیشرفت پایاننامه (کاربرگ شماره 3).
درخواست تمدید سنوات برای نیمسال پنجم در صورت عدم اتمام کار پایاننامه (از طریق پورتال، بخش آموزشی، درخواستهای آموزشی).
انتخاب واحد درس پایاننامه برای نیمسال پنجم
نیمسال پنجم به بعد
اتمام کار تدوین پایاننامه .
ارائه گزارش پیشرفت پایاننامه (کاربرگ شمارۀ 3).
ارائۀ پایاننامه به گروه در صورت اتمام کار پایاننامه (کاربرگ شمارۀ 5- مجوّز دفاع)
درخواست مجوّز دفاع (از طریق پورتال، بخش آموزشی، درخواستهای آموزشی).
درخواست تمدید سنوات برای نیمسال بعد در صورت عدم اتمام کار پایاننامه (از نیمسال ششم به بعد تمدید سنوات برای دانشجویان روزانه منوط به اخذ شهریه خواهد بود).
انتخاب واحد درس پایاننامه برای نیمسال بعد.
- Hits: 24
1-تاریخ دانش آموختگی دانشجوی کارشناسی ارشد ناپیوسته چه تاریخی است؟
تاریخ دانش آموختگی، روز دفاع قابل قبول از پایان نامه در شیوه آموزشی- پژوهشی است.
2-ملاک دانش آموختگی داشتن چه شرایطی است؟
ملاک دانش آموختگی، گذراندن کلیه واحدهای دوره و داشتن میانگین کل حداقل ۱۴ و دفاع قابل قبول از پایان نامه است.
3-چنانچه دانشجویی نتواند دوره تحصیلی را به پایان برساند، آیا گواهی به ایشان داده می شود؟
چنانچه دانشجویی نتواند دوره تحصیلی را به پایان برساند، پس از تسویه حساب، فقط گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده به وی تحویل خواهد شد.
فرایند دانش آموختگی
- برگزاری جلسه دفاع و ارسال صورتجلسه دفاع به آموزش دانشکده
- ثبت تاریخ فراغت از تحصیل توسط آموزش دانشکده (وضعیت دانشجویان پس از تاریخ خاتمه اصلاحات راکد خواهد شد و امکان استفاده از خدمات دانشگاه را نخواهد داشت)
- عیین نوع مدرک درخواستی در پرتال پویا و واریز وجه جهت ارسال پستی (از طریق لینک تسویه حساب دانش آموختگی)
- تکمیل و اصلاحات اطلاعات خاتمه طرح توسط دانشجو بعد ازخاتمه اصلاحات (از طریق لینک طرح پژوهشی شماره سه)
- تایید خاتمه طرح و بارگزاری صورتجلسه دفاع توسط استاد راهنما
- ثبت نمره توسط استاد راهنما و سپس تایید آن توسط مدیر گروه ( با پیش شرط تایید طرح پژوهشی شماره سه)
- تکمیل فرآیند خاتمه طرح پژوهشی شماره سه و تایید پایان نامه/رساله در سامانه سیماد توسط کارشناس کتابخانه
- درخواست تسویه حساب دانشآموختگی توسط دانشجو ( ازطریق لینک تسویه حساب دانشآموختگی)
- Hits: 24
مراحل انتخاب واحد نیمسال پنجم و ششم دانشجویان کارشناسی ارشد:
1- ثبت درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم در قسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم)
3- در صورت موافقت با تمدید سنوات، دانشجو بایستی ازطریق پورتال دانشجویی خود انتخاب واحد نماید. و درصورت مخالفت با تمدید سنوات، دانشجو اخراج آموزشی گردیده و بایستی نسبت به امور تسویه حساب اقدام نماید
مراحل انتخاب واحد نیمسال هفتم دانشجویان کارشناسی ارشد:
1-درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم) وارسال به مدیریت آموزشی
3- انتخاب واحد ازطریق پرتال دانشجویی توسط دانشجو درصورت موافقت دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم. (در این مرحله اموزش دانشکده مجوز انتخاب واحد را فعال و انتخاب واحد توسط دانشجو انجام می گردد)
(درصورت موافقت تمدید سنوات درقالب دوره نوبت دوم وبا پرداخت شهریه خواهد بود)
* باعنايت به آيين نامه جديد وزارت متبوع، در صورت نیاز به تمدید سنوات دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد از نيمسال هشتم به بعد، لازم است درخواست هاي خود را از طريق سامانه سجاد (سايت امور دانشجويان داخل وزارت علوم تحقيقات و فناوري) ثبت نمايند.
نکات مهم در مورد درخواست تمدید سنوات در سامانه سجاد:
با توجه به اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد از نیمسال 8 و دانشجویان دکتری از نیمسال 13 باید درخواست تمدید سنوات خود را از طریق سامانه سجاد وزارت علوم ثبت نمایند، لطفا دانشجویان و اعضای محترم هیئت علمی گروه ها به موارد ذیل توجه فرمایند:
1- دانشجویان کارشناسی ارشد از نیمسال 8 و دانشجویان دکتری از نیمسال 13، در هنگام ثبت درخواست تمدید سنوات خود در سامانه سجاد باید نامه استاد راهنمای محترم مبنی بر روند پیشرفت تحصیلی دانشجو، دلایل تأخیر (به صورت مبسوط) و تاریخ دقیق دفاع را بارگزاری نمایند. طبق فرم ضمیمه، استاد راهنمای محترم، نامه را تکمیل و با امضا و در سربرگ دانشکده و پس از مهر و امضای اداره آموزش دانشکده در قسمت مدارک خاص سایر بارگذاری شود.
2- صورتجلسه تصویب پیشنهاده به همراه سایر مدارک در یک فایل Pdf تهیه و در قمست مدارک خاص سایر بارگذاری شود.
3- دانشجویان دکتری گواهی پذیرش مقاله را هم باید بارگذاری کنند.
4- تاریخ ثبت درخواست در سامانه سجاد محدود به تاریخ های ذیل می باشد و بعد از آن تاریخ، درخواست ها قابل بررسی نخواهد بود:
نیمسال دوم: از اوایل دی ماه تا پایان اردیبهشت ماه
نیمسال اول: از اوایل تیر ماه تا پایان آبان ماه
- Hits: 24
1-در چه زمانی دانشجو می تواند نسبت به انتخاب واحد پایان نامه اقدام نماید؟
دانشجو در صورتی که از پیشنهاده خود دفاع کرده باشد، مجاز به انتخاب واحد پایان نامه میباشد.
2-حداقل فاصله زمانی از تصویب پیشنهاده تا تاریخ برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه چه مدت زمانی است؟
حداقل فاصله زمانی از تصویب پیشنهاده تا تاریخ برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه، چهار ماه است.
3-آیا تا زمان دفاع از پایان نامه، دانشجو ملزم به انتخاب واحد پایان نامه در هر نیمسال تحصیلی میباشد؟
بلی. تا زمان دفاع از پایان نامه، دانشجو ملزم به انتخاب واحد پایان نامه در هر نیمسال تحصیلی میباشد.
4-در چه زمانی دانشجو می تواند نسبت به درخواست مجوز دفاع اقدام نماید؟
دانشجو پس از تدوین پایان نامه و تایید کفایت علمی آن توسط استاد(ان) راهنما و رعایت ضوابط مربوطه، می تواند به درخواست مجوز دفاع از پایان نامه اقدام نماید.
5-چنانچه میانگین کل نمرات دانشجو پس از گذراندن تمام واحدهای درسی آن دوره کمتر از ۱۴ باشد، آیا اجازه دفاع از پایان نامه را دارد؟
خیر. به دانشجو اجازه دفاع از پایان نامه داده نمیشود. در این حالت با رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی، تنها یک نیمسال به وی فرصت داده میشود تا با اخذ مجدد حداکثر ۱۰ واحد درسی از درسهایی که با نمره کمتر از ۱۴ گذرانده است، میانگین کل واحدهای گذرانده را به حداقل ۱۴ برساند و مجوز دفاع از پایان نامه را دریافت نماید. در صورت عدم ارائه این درس(ها) در نیمسال مورد نظر دانشجو مجاز است درس های مرتبط دیگری را به تشخیص استاد راهنما انتخاب کند.
6-آیا هزینه دروس انتخابی جهت جبران معدل بر عهده دانشجوست؟
بلی. هزینه دروس انتخابی جهت جبران معدل، مطابق تعرفه دانشجویان شهریه پرداز در همان سال و نیمسال انتخاب درس بر عهده دانشجوست. چنانچه دانشجو در این مدت دانش آموخته نشود، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.
7-حد فاصل زمانی لازم بین صدور مجوز دفاع و زمان انجام دفاع چه مدت است؟
حد فاصل زمانی لازم بين صدور مجوز دفاع و زمان انجام دفاع، ده روز کاری است.
8-آیا نمره پایان نامه در معدل کل دانشجو محاسبه می شود؟
خیر. نمره پایان نامه در معدل کل دانشجو محاسبه نمیشود.
9-ارزیابی نمره پایان نامه به چه صورت است؟
ارزیابی نمره پایان نامه به شرح زیر است:
از نمره ۱۹ تا ۲۰ قبول با درجه عالی
از نمره ۱۸ تا ۱۸٫۹۹ قبول با درجه خیلی خوب
از نمره ۱۶ تا ۱۷٫۹۹ قبول با درجه خوب
از نمره ۱۴ تا ۱۵٫۹۹ قبول با درجه متوسط
کمتر از ۱۴ مردود
مراحل قبل از درخواست مجوز دفاع
انجام دفاعیه از پایان نامه تا زمان و تاریخ اعلام شده در تقویم آموزشی دانشگاه (در ترم اول تا 30 بهمن ماه و در ترم دوم تا 30شهریور ماه) امکان پذیر است و پس تاریخ های ذکر شده، اجازه دفاعیه صادر نخواهد شد و دانشجو میبایست برای ترم جدید پایان نامه یا رساله را انتخاب و مراحله صدور مجوز دفاع را برای ترم آتی پیگیری کند.
کلیه اساتید محترم راهنما و دانشجویان گرامی، جهت بررسی و پایش امکان دفاع از پایان نامه، میبایست درخواست صدور مجوز دفاعیه خود را، الزاما 10 روز قبل از تاریخ برگزاری دفاع ارسال نمایند، تا در صورت وجود هر گونه مشکلی فرصت تصحیح و رفع مشکلات توسط دانشجو و یا استاد راهنما وجود داشته باشد.
در صورتی که معدل کل دانشجو تا قبل از تاریخ دفاع برای دانشجویان کارشناسی ارشد، به کمتر از 14 و برای دانشجویان دکتری به کمتر از 16 رسیده باشد و یا دانشجو کلیه واحدهای درسی خودرا نگذرانیده باشد، اجازه دفاع از پایان نامه را نخواهد داشت، لذا دانشجو موظف به اتمام کلیه واحدهای درسی خود تا قبل از دفاع میباشد، در صورت داشتن کسر نمره معدل کل (معدل زیر 14 یا 16) دانشجو موظف به گذراندن دروس جبرانی در یک نیمسال تحصیلی، و افزایش معدل کل خود میباشد و بعد از آن، اجازه دفاع از پایان نامه را خواهد داشت.
در هنگام بررسی درخواست صدور مجوز دفاعیه توسط دانشجو، وضعیت آموزشی دانشجو توسط حوزه تحصیلات تکمیلی مورد بررسی قرار میگیرد و چنانچه دانشجو در هر ترمی انتخاب واحد پایان نامه را انجام نداده باشد، ملزم به انجام انتخاب واحد ویژه (انتخاب واحد خارج از بازه) واحد درسی پایان نامه، برای ترم هایی خواهد بود که در سامانه انتخاب واحد ننموده است.
براساس قوانین دانشگاهی بعد از ارائه مدارک تحصیلی دوره قبلی توسط دانشجو به دانشگاه، دانشگاه اقدام به استعلام از دانشگاه مقطع قبل به عنوان (تاییدیه تحصیلی) میکند. حتما چند ماه قبل از برگزاری جلسه دفاع از وصول این تاییدیه توسط دانشگاه اطمینان حاصل کنید.
دانشجو به خصوص دانشجویان دوره دکترای تخصصی میبایست کلیه مدارک و مستندات مربوط به پذیرش و چاپ مقاله، نمره زبان خود را، قبل از جلسه دفاع تحویل اداره آموزش دانشکده و مدیریت آموزشی دانشگاه جهت ثبت در سیستم آموزشی داده و نسخه ای از آن را نیز جهت ارائه در روز برگزاری دفاعیه برای داوران ونماینده تحصیلات تکمیلی حاضر در جلسه دفاعیه، آماده نماید.
برابر مصوبه دانشگاه و بنا به دستور معاونت محترم آموزشی و پژوهشی و مدیریت محترم امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دانشجو ملزم به پرداخت کامل بدهی شهریه خود، تا قبل از صدور مجوز دفاع از پایان نامه میباشد. در این خصوص دانشجو می بایست از پرتال خود و از منوی مالی نسبت به مشاهده و پرداخت کامل شهریه و بدهی مالی خود، و تا قبل از ثبت درخواست صدور مجوز دفاع از پایان نامه اقدام نماید.
دانشجو در صورت درخواست برگزاری جلسه دفاعیه به صورت حضوری، پس از هماهنگی با استاد راهنمای خود، حتما میبایست اتاق جلسات را جهت برگزاری جلسه دفاعیه، با هماهنگی امور کلاس های دانشکده، رزرو نموده و دیتا پروژکتور و سیستم رایانه را بررسی نماید.
- Hits: 22
1-آیا در مقطع کارشناسی ارشد، تغییر رشته و انتقال مجاز است؟
خیر، در مقطع کارشناسی ارشد، تغییر رشته و انتقال مجاز نیست و ممنوع است. تصمیم گیری در خصوص تغییر گرایش و مهمانی در موارد خاص در اختیار دانشگاه است.
2-آیا تحصیل همزمان در دوره کارشناسی ارشد مجاز است؟
خیر. تحصیل همزمان در دوره کارشناسی ارشد در تمامی شیوه های آموزشی، تمامی دانشگاهها و دورههای تحصیلی اعم از دولتی و غیردولتی ممنوع است.



