| یادگیری در حد تسلط:شیوه ای اصولی در آموزش ابتدایی | بهروز مهرام | ۱۹۹۷-۲ |
| ماهیت هدف ها و محتوای برنامه درسی ریاضیات در دوره ابتدایی | حسین جعفری ثانی | ۱۹۹۸-۶ |
| توجه به برنامه درسی «پنهان»؛ ضرورتی آشکار در تحقق اهداف ارزشی آموزش های دینی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۰-۱۲ |
| پژوهش حین عمل، رویکردی نو در آموزش ضمن خدمت معلمان | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۳-۴ |
| بررسی تحولات نگرشی و هویتی در دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد | بهروز مهرام | ۲۰۰۵-۵ |
| درآمدی بر بررسی و نقد کتاب اهداف تربیت از دیدگاه اسلام | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۵-۱۰ |
| بررسی اثربخشی روش درمان کنترل هراس در درمان بیماران مبتلا به اختلال هراس با یا بدون گذر هراسی | بهروز مهرام | ۲۰۰۶-۳ |
| نقش مؤلفه های برنامه درسی پنهان در هویت علمی دانشجویان | بهروز مهرام | ۲۰۰۶-۳ |
| رابطه ی معیار های ارتباطی با سازگاری زناشویی | بهروز مهرام | ۲۰۰۶-۶ |
| نقد مقاله بررسی ارتباط عمودی کتابهای حرفه و فن | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۶-۱۰ |
| مطالعه طولی پیرامون توانایی حرکتی و تیز حسی جنبشی کودکان در معرض ابتلا به اختلال هماهنگی رشدی(DCD) | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۶-۱۲ |
| بررسی محتوای درسی سطح یک حوزه علمیه و ارائه ویژگی های مطلوب آن بر اساس نظریه شرح و بسط (با تاکید بر اصول فقه) | سیدجواد قندیلی | ۲۰۰۷-۲ |
| کارکرد خانواده دختران نوجوان مبتلا به اختلالات درون ریزی در مقایسه با گروه بهنجار | بهروز مهرام | ۲۰۰۷-۳ |
| آموزش مدیران با الگوی شایستگی | مرتضی کرمی | ۲۰۰۷-۴ |
| ارزشیابی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد ساخت وسازگرایی راهبردی نوین در ارزشیابی برنامه درسی دردوره ابتدایی | مرتضی کرمی | ۲۰۰۷-۴ |
| تبیین نقش علوم انسانی بر سایر علوم | حسین جعفری ثانی | ۲۰۰۷-۶ |
| کاربست رویکرد ساخت وسازگرایی در آموزش وپرورش | مرتضی کرمی | ۲۰۰۷-۷ |
| مطالعه تأثیر به کارگیری یک الگوی تدریس ترکیب شده | حسین جعفری ثانی | ۲۰۰۷-۹ |
| میزان انطباق کتاب تعلیمات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی با اصول انتخاب و سازماندهی برنامه درسی | حسین جعفری ثانی | ۲۰۰۷-۹ |
| مقایسه نظری و تجربی(عملی) رویکردهای کل نگر و جزءنگر نیازسنجی آموزشی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۷-۹ |
| نگرش مدیران گروه ، اعضای هیئت علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به روش آموزش مداوم از طریق اینترنت | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۷-۱۰ |
| شناسایی الگوی طراحی آموزشی مطلوب جهت آموزش صنعتی | مرتضی کرمی | ۲۰۰۸-۵ |
| بررسی رابطه عزت نفس مدیران زن و اثربخشی آنان در مدارس منطقه چناران در سال تحصیلی 85-1384 | بهروز مهرام | ۲۰۰۸-۶ |
| بررسی میزان اثر بخشی آموزش های ضمن خدمت کارکنان بنیاد شهید انقلاب اسلامی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۸-۷ |
| ارزشیابی برنامه درسی پنهان در نظام آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد کشاورزی از حیث کارآفرینی (مطالعه موردی: خراسان رضوی) | بهروز مهرام | ۲۰۰۸-۸ |
| بررسی تأثیر ویژگیهای شخصیتی و خصیصهای کارکنان سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی بر میزان مشارکت آنها در نظام پیشنهادها | بهروز مهرام,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۸-۸ |
| بررسی میزان کارایی آموزش مهارت های هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان | حسین باقری | ۲۰۰۸-۸ |
| بررسی زمینه های اجرای طرح مدیریت مدرسه محوربراساس رسالت، مشارکت وتعهدسازمانی مدیران ومعلمان مدارس راهنمایی تحصیلی شهر مشهد | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۹-۱ |
| بررسی واژهها و مفاهیم اساسی برنامه درسی در قرآن وحدیت | سیدجواد قندیلی | ۲۰۰۹-۳ |
| تأثیر تلفیق محتوای چهار بخش اصلی کتاب علوم اول راهنمایی بر اساس رویکرد سازماندهی تلفیقی بر پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی | حسین جعفری ثانی | ۲۰۰۹-۳ |
| مقایسه تاثیر تدریس به شیوه بحث گروهی دانشجو - محور با شیوه سخنرانی بر یادگیری دانشجویان پزشکی | بهروز مهرام | ۲۰۰۹-۳ |
| در جستجوی نظام آموزشی اعضای شورای شهر نمونه موردی مشهد | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۹-۴ |
| مقایسه ایدئولوژیهای برنامه درسی آیزنر با میلر: نگاهی دیگر | مقصود امین خندقی | ۲۰۰۹-۸ |
| واکاوی نقش مدرس به عنوان مؤلفه ای از برنامه درسی در نیل به کارآفر ینی | بهروز مهرام | ۲۰۰۹-۹ |
| تأثیر الگوی تدریس پیشسازماندهنده بر یادگیری درس شیمی عمومی | حسین جعفری ثانی | ۲۰۰۹-۱۱ |
| مقایسه اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی سیستمی و سازنده گرا در آموزش مدیران | مرتضی کرمی | ۲۰۰۹-۱۱ |
| ارزشیابی برون داد برنامه آموزش قرآن پایه پنجم ابتدایی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۰۹-۱۲ |
| تاملی بر آموزش پذیری مدیریت:انتقادها و دیدگاه ها | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۰-۱ |
| تاثیر سبک رهبری مدیران بر احساس برابری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد | بهروز مهرام | ۲۰۱۰-۳ |
| تحلیل شغل «عضویت در شورای شهر» و تشخیص نیازهای آموزشی نمونه: شورای اسلامی شهر مشهد | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۰-۳ |
| ساماندهی محتوای برنامه های درسی با الهام از آیات قرآن کریم | سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۰-۴ |
| تحلیل محتوای مقاله های چاپ شده در مجله های علمی ـ پژوهشی حوزه روان شناسی کشور از زاویة موضوع و روش پژوهش | بهروز مهرام | ۲۰۱۰-۶ |
| بررسی سبک ها و ابعاد دلبستگی بزرگسال در تجاوزگران جنسی و مقایسه آن با افراد عادی | بهروز مهرام | ۲۰۱۰-۹ |
| بررسی طرحواره های ناسازگار اولیه و ابعاد طرحواره های تجاوزگران جنسی | بهروز مهرام | ۲۰۱۰-۹ |
| بررسی مهارتهای حرفه ای پزشکان عمومی مراکز بهداشتی - درمانی استان قزوین | بهروز مهرام | ۲۰۱۰-۹ |
| بررسی الگوی سازمان دهی برنامه درسی جاری سطح یک حوزه علمیه و ارایه ویژگی های مطلوب آن با توجه به رویکرد تلفیقی مضمون محور | سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۰-۱۱ |
| تاثیر ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه مدیران آموزشی بر یادگیرنده بودن سازمان مدارس | بهروز مهرام | ۲۰۱۰-۱۲ |
| کاوشی در عملکرد مدیریت اموزشی به عنوان مولفه ای از برنامه درسی پنهان در تربیت ارزشی دانش آموزان | بهروز مهرام | ۲۰۱۰-۱۲ |
| بررسی تاثیر کاربست برنامه درسی مساله محور در آموزش تخصصی اپراتورهای تولید صنعت خودروسازی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۱-۲ |
| بررسی نقش عوامل کاهش دهنده فاصله بین برنامه درسی قصدشده، اجراشده و تجربه شده در آموزش عالی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۱-۲ |
| تاملی بر تمرکزگرایی، تمرکززدایی و رجعت مجدد به تمرکزگرایی و بررسی دلالت های آنها برای نظام برنامه درسی ایران: منظری جدید | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۱-۲ |
| تبیین سرنوشت شغلی فارغ التحصیلان دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۱-۲ |
| تحلیلی بر میزان اهمیت و بکارگیری دستاوردهای علمی حوزه برنامه درسی در نظام های آموزشی شرکت های صنعتی: فرصت ها و تهدیدها | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۱-۳ |
| میزان درگیری برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی(پایه سوم و چهارم) با مهارت های سواد خواندن بر اساس مطالعه بین المللی پرلز | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۱-۳ |
| نگرش دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به موضوع شهادت و ارائه یک الگوی احتمالی - آماری برای جامعه آماری | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۱-۳ |
| بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۱-۴ |
| تبیین عوامل مؤثر بر نگرش به کامپیوتر در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۱-۴ |
| تأملی بر پیوند نظری رویکردهای ارزشیابی آموزشی با الگوهای کیفیت آموزشی و تبیین پیامدهای آن بر حوزه عمل | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۱-۵ |
| ارزشیابی برنامه درسی راسته دوزی دوره متوسطه حرفهای دانش آموزان کم توان ذهنی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۱-۸ |
| بازار کار جهانی و تاثیر آن بر طراحی برنامه درسی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۱-۸ |
| بررسی نگرش دانشجویان نسبت به یادگیری الکترونیکی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۱-۸ |
| ارتباط بین سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۱-۹ |
| تاثیر ایفای نقش رهبری مدیران آموزشی برتحول نظام ارزشی با تاکید بر رویکرد تک نگاشت روایی | بهروز مهرام | ۲۰۱۱-۹ |
| توصیف و تبیین الگوهای نظری تربیت اسلامی | سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۱-۹ |
| جایگاه ابعاد هنری و ساختار محتوایی در کتب درسی آموزش هنر دوره راهنمایی:گامی در شناخت برنامه درسی مغفول | بهروز مهرام | ۲۰۱۱-۹ |
| واکاوی الگوی مفهومی در حوزه برنامه درسی: نقدی بر پژوهشهای انجام شده با رویکرد طراحی الگو در برنامه درسی | مقصود امین خندقی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۱-۹ |
| بررسی رابطه بین ابعاد کمال گرایی و اضطراب پنهان در دانشجویان | بهروز مهرام | ۲۰۱۱-۱۰ |
| تأثیر تدریس با تلفیق دو الگوی آموزشی همیاری و یادگیری در حد تسلط بر یادگیری مبحث علایم حیاتی : تجربه ای از دانشجویان پرستاری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۱-۱۲ |
| واکاوی لطیف های تبادل شده دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی از حیث همسویی با اهداف پرورشی | بهروز مهرام | ۲۰۱۱-۱۲ |
| بررسی میزان توانمندی معلمان مقطع ابتدایی و رابطه آن با مؤلفه های فرهنگ سازمانی مدرسه | بهروز مهرام | ۲۰۱۲-۱ |
| بررسی میزان توجه به موضوع های مختلف پزشکی در مجله های علمی - پژوهشی علوم پزشکی کشور | بهروز مهرام | ۲۰۱۲-۳ |
| بررسی اثربخشی برنامه ارتقاء کیفیت زندگی زوجین بر رضایتمندی زناشویی و سلامت روان | بهروز مهرام | ۲۰۱۲-۳ |
| بررسی اثربخشی روش بخشودگی مبتنی بر درمان های معنوی - مذهبی در کاهش تعارضات زناشویی | بهروز مهرام | ۲۰۱۲-۳ |
| تأثیر الگوی کاوشگری بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان در حل مسائل درس فیزیک | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۲-۳ |
| تحلیلی بر وضعیت موجود طراحی برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره راهنمایی بر مبنای تحلیل محتوای کتابهای درسی و اسناد مرتبط برنامه درسی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۲-۳ |
| طراحی نظام برنامه ریزی درسی منطقه ای برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۲-۳ |
| مقایسه تأثیر دو روش آموزشی ایفای نقش و سخنرانی بر آگاهی، نگرش و عملکرد زنان نخست باردار در باره نوع زایمان | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۲-۴ |
| بررسی جهتگیریهای برنامه درسی استادان : نقش جنسیت ، مرتبه علمی و نحوه ارایه آموزش ( مجازی،حضوری) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۲-۶ |
| عوامل بازدارنده ی استفاده از دوره های یادگیری الکترونیکی آموزش مداوم در مشمولین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد | مرتضی کرمی | ۲۰۱۲-۸ |
| بررسی درجه انطباق رفتار مدیران در دانشگاه فردوسی مشهد با شاخص های چهارگانه رهبری تحولی و رابطه آن با بهسازی کارکنان | بهروز مهرام | ۲۰۱۲-۹ |
| بررسی نگرش اعضای هیئت علمی در باره رابطه بین فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خویش | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۲-۹ |
| تاثیر روش تدریس مشارکتی بر گروه گرایی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه در شهر مشهد | مرتضی کرمی | ۲۰۱۲-۹ |
| رابطه خودکارآمدی معلمان با کیفیت زندگی در مدرسه، انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان | مرتضی کرمی | ۲۰۱۲-۹ |
| بررسی میزان آموزش مهارت های اشتغال زای مورد نیاز بازار کار در برنامه های درسی کارشناسی ناپیوسته حسابداری، مهندسی عمران و صنایع غذایی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۲-۱۰ |
| ساختار تصمیم گیری مطلوب در طراحی برنامه درسی آموزش عالی:دیدگاه اعضای هیات علمی و متخصصین برنامه درسی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۲-۱۲ |
| فرهنگ و برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۲-۱۲ |
| نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی | حسین جعفری ثانی,بهروز مهرام | ۲۰۱۲-۱۲ |
| ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای ایران براساس جهت گیریهای برنامه درسی و تجربه مدرسان | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۳-۱ |
| بررسی رابطه سبک تفکر مدیران آموزشی با سبک رهبری تحولی آنان بر اساس مدل بس و اولیو | بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۱ |
| رابطه ارزشیابی کلاسی ادراک شده تبحری محور و عملکردی محور با خود راهبری در یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۳-۱ |
| بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری مشهد به اهداف برنامه درس اصول و مهارتهای پرستاری | بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۲ |
| سبک های یادگیری و نقش آن بر یادگیری خودراهبردانشجویان دختر و پسر دانشکده پرستاری و مامایی مشهد | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۳-۲ |
| میزان دستیابی دانشجویان مقطع کارشناسی به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان و سرپرستاران بخش ها | بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۲ |
| نیازسنجی شایستگیهای حرفهای هنرآموزان هنرستانهای فنی و حرفهای بر مبنای مدل بوریچ و مدل تحلیل کوآدرانت | مقصود امین خندقی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۳-۲ |
| آموزش معیارهای اخلاق پژوهش: ضرورتی انکار ناپذیر در برنامههای درسی آموزش عالی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۳-۳ |
| بررسی کاربرد روش تدریس مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی در آموزش عالی: مطالعه موردی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران | مرتضی کرمی | ۲۰۱۳-۳ |
| جذابیت، کاربرد و فهم درس دین و زندگی سوم متوسطه (نگرش دانش آموزان و تبیین علی آن) | محمود سعیدی رضوانی,بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۳ |
| چالش در اهداف تربیت دینی (شناخت، عاطفه و عملکرد) | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۳-۳ |
| رابطه میزان اختلالات روانی- رفتاری با طول مدت اسارت و حمایت اجتماعی در آزادگان شهر مشهد | بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۳ |
| کاربرد زیباگرایی و هنر در تربیت دینی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۳-۳ |
| نقش کیفیت تدریس اساتید و مولفه های آن در توسعه تفکر انتقادی دانشجویان: فرصت ها و چالش های برنامه درسی در آموزش عالی | حسین جعفری ثانی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۳-۳ |
| نیاز سنجی آموزشی مدیران شرکت برق منطقه ای مازندران مبتنی بر الگوی شایستگی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۳-۳ |
| پارادایم های حاکم بر تربیت ویژه از منظر جامعهشناسی علم | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۳-۴ |
| تاثیر خودارزیابی مستمر دانشجویان بر خودکارآمدی پژوهشی و پیشرفت تحصیلی آنان: عنصری مغفول در تدوین برنامههای درسی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۳-۴ |
| رواسازی، اعتبار یابی و تحلیل عاملی مقیاس گرایش به تفکر انتقادی ریکتس در مقطع متوسطه | مرتضی کرمی | ۲۰۱۳-۴ |
| ویژگیهای کلیدی برنامه درسی مبتنی بر آموش الکترونیکی در آموزش عالی | حسین جعفری ثانی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۳-۵ |
| طراحی و سنجش تاثیر محیط های یادگیری سازنده گرا بر رضایت، نگرش و یادگیری در آموزش عالی(مورد درس روابط انسانی در سازمان های آموزشی) | مرتضی کرمی | ۲۰۱۳-۶ |
| بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۳-۷ |
| گونه های غالب و غایب فناوری اطلاعات در آموزش پزشکی و چالش های پیش روی آن | مرتضی کرمی | ۲۰۱۳-۷ |
| وضعیت موجود و چشم انداز مطلوب کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش عالی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۳-۸ |
| آسیب شناسی طرحهای ارزیابی درونی و راههای توسعه اثربخشی آنها (مورد: دانشگاه فردوسی مشهد) | بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۹ |
| ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۳-۹ |
| بازی دانایی نظریه زمینه ای برنامه درسی پنهان در نظام آموزش عالی ایران | بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۹ |
| بررسی نقش انگیزش تحصیلی و مهارتهای رایانهای دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی | حسین جعفری ثانی,بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۹ |
| تأثیر سبک یادگیری دانشجویان بر سبک تدریس مرجّح آنان | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۳-۹ |
| تأثیر نگرش دانشجویان نسبت به یادگیری الکترونیکی بر مشارکت آنان در محیط آموزش الکترونیکی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۳-۹ |
| تغییر برنامه درسی آموزش عالی: مورد برنامهی درسی دورهی کارشناسیارشد برنامهریزی آموزشی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۳-۹ |
| وضعیت تدریس خلاق از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | حسین جعفری ثانی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۳-۹ |
| اخلاق در ارزشیابی: ارائه چارچوب مفهومی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۳-۱۲ |
| افزایش اثربخشی برنامه درسی مهارت های زندگی از طریق خلق محیط های یادگیری سازنده گرا (مورد مهارت مدیریت خشم) | مرتضی کرمی | ۲۰۱۳-۱۲ |
| بررسی و تدوین شاخصهای ارزیابی کیفیت مقالههای علمی- پژوهشی در حوزه علوم انسانی مبتنی بر نظریه هنجارهای علم مرتون | بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۱۲ |
| جایگاه حل مساله در تمرین های کتاب های درسی علوم ابتدایی | بهروز مهرام | ۲۰۱۳-۱۲ |
| شناسایی الگوی تلفیق برنامه درسی علوم انسانی و فاصله آن با وضعیت مورد انتظاردانشجویان، بر اساس دیدگاه فوگارتی | حسین جعفری ثانی,مرتضی کرمی | ۲۰۱۳-۱۲ |
| مقایسه اثربخشی روش های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۳-۱۲ |
| رابطه طول مدت اسارت و حمایت اجتماعی با اختلال استرس پس از سانحه در آزادگان شهر مشهد | بهروز مهرام | ۲۰۱۴-۱ |
| تاثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مساله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه های آموزش ضمن خدمت معلمان | مرتضی کرمی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۴-۱ |
| گرایش به تفکر انتقادی، یادگیری خود تنظیمی و موفقیت تحصیلی در بستر الگوی تدریس کاوشگری | مرتضی کرمی | ۲۰۱۴-۲ |
| تأثیر محیط یادگیری ترکیبی بر رضایت و یادگیری کارشناسان بخش صنعت | مرتضی کرمی | ۲۰۱۴-۳ |
| تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه سوم راهنمایی از لحاظ توجه به ابعاد هوش هیجانی | بهروز مهرام | ۲۰۱۴-۳ |
| توانمندیها و مهارتهای مؤثر و مورد نیاز برای تدریس در دانشگاه | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۴-۳ |
| حاکمیت سنت دیسیپلین محوری بر جهت گیریهای برنامه درسی تربیت هنری معلمان هنر دوره راهنمایی تحصیلی: چالشها و آسیب ها | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۴-۳ |
| بررسی نظریه های همسرگزینی و نقد آنها با تکیه بر منابع اسلامی و روان شناسی | بهروز مهرام | ۲۰۱۴-۴ |
| بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان | مرتضی کرمی | ۲۰۱۴-۴ |
| میزان انطباق اهداف کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی با اسناد فرا دست آن | بهروز مهرام,مقصود امین خندقی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۴-۴ |
| بررسی ابعاد و چالشهای اجرای برنامه های درسی جدید (بازنگری شده) نظام آموزش عالی مهارتی از دیدگاه مجریان | مرتضی کرمی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۴-۵ |
| تاثیرالگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانش آموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی دردوره ابتدایی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۴-۵ |
| شناسایی، مقایسه و تحلیل گرایشهای موضوعی کتابهای درسی دانشگاهی رشته تکنولوژی آموزشی در ایران و جهان | مرتضی کرمی | ۲۰۱۴-۶ |
| فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی | مقصود امین خندقی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۴-۶ |
| عوامل فرهنگی موثر بر تدریس خلاق از دیدگاه اساتید دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | حسین جعفری ثانی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۴-۷ |
| مقایسه عوامل زمینه ای مؤثر بر رفتارهای خود مراقبتی دیسمنوره اولیه در دو روش آموزش توسط همتا و مراقب بهداشتی | بهروز مهرام | ۲۰۱۴-۷ |
| ارزشیابی کیفیت محتوای الکترونیکی از منظر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۴-۸ |
| پیوند وثیق میان ارزشیابی و تصمیمگیری در الگوی سیپ: استفادهی عملی ناصواب از الگوی سیپ، پیامد فهم نظری نادقیق آن | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۴-۸ |
| ارزیابی برونداد تربیتی هیئات مذهبی (مورد: شهر مشهد) | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۴-۹ |
| بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری علمی بر رشد دانش فراشناختی دانشآموزان در درس علوم تجربی | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۴-۹ |
| تأثیر ویژگی های فراگیر، طراحی آموزشی و محیط کاری بر انتقال یادگیری در صنعت بانکداری | مرتضی کرمی | ۲۰۱۴-۹ |
| نقش نگرش مدیران مدارس نسبت به مدیریت دانش در کارایی آنان | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۴-۹ |
| بررسی نقش ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مولفه های برنامه درسی در پیش بینی میزان انگیزش پژوهشی آن ها | بهروز مهرام | ۲۰۱۴-۱۰ |
| تحلیل برنامه درسی قصد شده و اجرا شده دوره راهنمایی براساس مولفه های آموزش صلح یونسکو | مرتضی کرمی | ۲۰۱۴-۱۰ |
| ارزیابی کیفیت مراحل تولید محتوای الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1390 | مقصود امین خندقی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۴-۱۱ |
| رابطه بین هوش هیجانی و بهکارگیری مؤلفههای تدریس اثر بخش استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۴-۱۱ |
| مهارت آموزی ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در محیط های یادگیری کل نگر | مرتضی کرمی | ۲۰۱۴-۱۲ |
| گذر از رویکرد دیسیپلینی به اجتماعی در برنامه درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی (تحلیل وضعیت موجود و مطلوب از دید دبیران) | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۵-۱ |
| بررسی میزان آموزش سازنده گرا بر میزان رضایت و یادگیری شرکت کنندگان در دوره های آموزش مداوم پزشکی مبتنی بر وب | مرتضی کرمی | ۲۰۱۵-۲ |
| بررسی سعه صدر معلمان و رابطه آن با ترجیح سبک تدریس آنها | بهروز مهرام | ۲۰۱۵-۳ |
| بررسی مقایسه ای حمایت اجتماعی پس از زایمان در مادران چندزا در ماه اول و دوم پس از زایمان | بهروز مهرام | ۲۰۱۵-۳ |
| چگونگی گفتمان سازی نظریه ولایت فقیه در محتوای برنامه های درسی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۵-۳ |
| مقایسه تأثیر سه شیوه آموزش الکترونیکی، ترکیبی و حضوری بر واکنش و یادگیری در آموزش صنعتی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۵-۳ |
| نقش کیفیت برنامه درسی آموزش های ضمن خدمت بر بهبود عملکرد کارکنان (مورد مطالعه: کارکنان نیروی انتظامی شهر مشهد) | مرتضی کرمی | ۲۰۱۵-۳ |
| هیوریستیکها و کار پوشههای حرفهای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۵-۳ |
| تجارب دانشجویان تربیت معلم از طراحی آموزشی بر اساس رویکرد ساختن گرایی : (مطالعه موردی دانشجویان رشته آموزش ابتدایی تربیت معلم شهید بهشتی مشهد) | مرتضی کرمی | ۲۰۱۵-۴ |
| واکاوی برنامه درسی مغفول برای تربیت جنسی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی تحصیلی | بهروز مهرام | ۲۰۱۵-۴ |
| اشاعه استانداردهای ارزشیابی در گزارش پژوهشهای ارزشیابی آموزشی: کاوشی در پایاننامههای کارشناسی ارشد | مرتضی کرمی,مقصود امین خندقی | ۲۰۱۵-۶ |
| نقش ابعاد فضای اخلاقی سازمان در پیش بینی رضایت شغلی معلمان | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۵-۶ |
| مدیریت تعارض در آثار مدیریتی مبتنی بر دیدگاه اسلام | سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۵-۷ |
| نقش عوامل فردی، سازمانی و فنی در پیش بینی باورهای رفتاری، هنجاری و کنترلی معلمان نسبت به اشتراک دانش | مرتضی کرمی | ۲۰۱۵-۷ |
| برنامه درسی پست مدرن در بوته نقد | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۵-۸ |
| عدم انطباق تدریس دبیران دین و زندگی پایه سوم متوسطه با راهنمای تدریس | محمود سعیدی رضوانی,مقصود امین خندقی | ۲۰۱۵-۸ |
| نقش آفرینی دانشگاه در اشتغال: از نظر تا عمل. مطالعه موردی، دانشکده علوم تربیتی و روان ش ناسی دانشگاه فردوسی مشهد | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۵-۸ |
| اثربخشی مدل طراحی آموزشی چهار مولفه ای در بهبود واکنش و یادگیری کارکنان صنعت خودروسازی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۵-۹ |
| بررسی اثربخشی روش دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان | مرتضی کرمی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۵-۹ |
| پیش بینی آمادگی شناختی عاطفی خلاقیت پژوهشی دانشجویان با توجه به خودکارآمدی پژوهشی | بهروز مهرام | ۲۰۱۵-۹ |
| تحلیلی بر برنامه درسی کارآموزی: از محیطهای یادگیری آشوبناک تا سازنده گرا | مرتضی کرمی | ۲۰۱۵-۹ |
| تحلیل وضعیت موجود و شناسایی چالش های پیش روی تحقق وضعیت مطلوب آموزش مدیران در شرکت های بزرگ وابسته به صنعت خودروسازی شهر مشهد | مرتضی کرمی | ۲۰۱۵-۹ |
| جایگاه پرورش هوش های چندگانه در مجلات کمک آموزشی رشد | بهروز مهرام | ۲۰۱۵-۹ |
| روشهای آموزش توحید افعالی در قرآن | سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۵-۱۰ |
| بررسی نقش ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مؤلفههای برنامه درسی در پیشبینی میزان انگیزش پژوهشی آنها | بهروز مهرام | ۲۰۱۵-۱۲ |
| تأثیر برنامه های درسی اوقات فراغت بر مهارت های فراغتی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهـد | مرتضی کرمی,مقصود امین خندقی | ۲۰۱۵-۱۲ |
| شناسایی گونه های غالب و غایب تلفیق دربرنامه درسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی | حسین جعفری ثانی,مرتضی کرمی | ۲۰۱۵-۱۲ |
| میزان پاسخگویی برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی به نیازهای شناختی دانش آموزان | مقصود امین خندقی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۵-۱۲ |
| تاملی در باب شان الگو در حوزه طراحی برنامه درسی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۶-۲ |
| نظم پذیری جمعی درون خانواده؛ پدیده محوری در تأثیر پذیری عملکرد افتصادی خانواده از آموزه اسلامی: مطالعه ای بر اساس نظریه زمینه ای | بهروز مهرام | ۲۰۱۶-۲ |
| ارزیابی کیفیت نرمافزارهای آموزشی دوره ابتدایی بر اساس اصول اولیه آموزش مریل | مرتضی کرمی | ۲۰۱۶-۳ |
| پویش استلزامات تحولی-تعاملی در آموزش دانش آموزان آسیب دیدهشنوایی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۶-۳ |
| تبیین عامل های پرکننده شکاف بین نظر و عمل در رفتار اقتصادی خانواده مسلمان | بهروز مهرام | ۲۰۱۶-۳ |
| توسعه شایستگی های کارآموزان فنی و حرفه ای از طریق کاربست رویکرد کل نگر مبتنی بر مدل چهارمولفه ای(4C/ID) | مرتضی کرمی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۶-۳ |
| جایگاه پرورش خلاقیت در برنامه درسی قصد شده آموزش و پرورش دوره ابتدایی جمهوری اسلامی ایران: هست ها و باید ها | بهروز مهرام,مرتضی کرمی | ۲۰۱۶-۳ |
| گرایش های موضوعی غالب و غایب در کتابهای درسی دانشگاهی رشته مطالعات برنامه درسی در ایران و جهان | مرتضی کرمی | ۲۰۱۶-۳ |
| مقایسە اثربخشی مدلهای طراحی آموزشی سازنده گرا (جاناسن) و سیستمی (مریل) در طراحی محیط های یادگیری مسئله محور در آموزش ضمن خدمت معلمان | مرتضی کرمی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۶-۳ |
| A Study of High School Students’ Perceptions of the Attainment of Religion and Life Curriculum Goals in the “Behavioral" domain | محمود سعیدی رضوانی,مقصود امین خندقی | ۲۰۱۶-۴ |
| تحلیلی بر ترکیب موجود و بهینه تصمیمگیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامهدرسی آموزش صنعتی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۶-۴ |
| شناسایی عوامل غیرآموزشی موثر بر بکارگیری آموزش ها در سازمان: محیط سازمان و عوامل فراسازمانی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۶-۴ |
| طراحی و اعتبار یابی الگوی تدریس مجازی با کیفیت در نظام آموزش عالی ایران | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۶-۴ |
| بررسی وضعیت ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مطلوبیت برنامه های درسی در دانشگاه فردوسی مشهد | بهروز مهرام | ۲۰۱۶-۶ |
| تعیین سهم پیش پراکندگی رویکردهای برنامه درسی در گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان علوم انسانی | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۶-۶ |
| کاربست و ارزیابی اثربخشی مدل آندراگوژی نولز در برنامههای آموزش مدیران | مرتضی کرمی | ۲۰۱۶-۶ |
| پیوند روح، نور و سکینه در قرآن و نقش آنها در حیات اخلاقی انسان با تکیه بر ارزیابی دیدگاه علّامة طباطبایی | سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۶-۷ |
| ارتباط دانش نظری و عملی معلمان در پارادایم های اجرای برنامه درسی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۶-۸ |
| ارزیابی اثربخشی بکارگیری مدل طراحی آموزشی دیک و کری در آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه | مرتضی کرمی | ۲۰۱۶-۹ |
| نقش ساختار ارزشیابی کلاسی ادراک شده و جهت گیری پژوهشی دانشجویان در انگیزش پژوهشی آنان | بهروز مهرام | ۲۰۱۶-۹ |
| کاربست آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد: شناسایی عوامل مربوط به ویژگی های فراگیر و فرایند آموزش | مرتضی کرمی | ۲۰۱۶-۱۱ |
| برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟ | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۶-۱۲ |
| تحلیل کیفی محتوای کتب مقطع متوسطه از منظر گفتمان سازی نظریه ولایت فقیه بر اساس آموزه های انقلاب اسلامی ایران | مقصود امین خندقی,سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۶-۱۲ |
| ساخت و اعتباریابی مقیاس روحیه پژوهشی برای دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر مشهد | بهروز مهرام | ۲۰۱۶-۱۲ |
| ارزشیابی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیت معلم پژوهشگر (مورد: پردیس های شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد) | بهروز مهرام,مرتضی کرمی | ۲۰۱۷-۱ |
| بررسی تأثیر روش تدریس تفحّص گروهی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۷-۱ |
| شناسایی استانداردها و مؤلفه های اخلاق حرفه ای تدریس استادان دروس معارف اسلامی | محمود سعیدی رضوانی,مرتضی کرمی,مقصود امین خندقی | ۲۰۱۷-۲ |
| تبیین برنامه درسی تربیت دینی مبتنی بر رویکرد تکلیفگرا | مقصود امین خندقی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۷-۳ |
| تحلیل نظری بر تاثیر و تاثر متقابل جهانی شدن با هویت دینی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۷-۳ |
| طراحی مدل شایستگی های پژوهشی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ایران | مرتضی کرمی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۷-۳ |
| نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۷-۳ |
| ساخت و اعتباریابی مقیاس اضطراب از پژوهش برای دانشجویان | بهروز مهرام | ۲۰۱۷-۴ |
| نگرش و میزان ارتکاب دانش آموزان به تقلب و پیش بینی پذیری نگرش دانش آموزان به تقلب بر اساس برنامه درسی اجرا شده | بهروز مهرام,مقصود امین خندقی | ۲۰۱۷-۴ |
| ارزشیابی اثربخشی برنامه های آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد | مرتضی کرمی | ۲۰۱۷-۵ |
| ارزیابی میزان هم خوانی برنامه های درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دوره دوم ابتدایی در پرورش شایستگی های پژوهشی | مرتضی کرمی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۷-۵ |
| نیازسنجی رئوس مطالب برنامهی درسی دورههای تکمیلی علوم انسانی اسلامی: زمینهای جهت بهبود و تقویت نظریهپردازی بر اساس مبانی دینی | مقصود امین خندقی,سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۷-۵ |
| ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۷-۶ |
| بررسی و تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی از حیث توجه به آموزه های انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر نظرات شهید مطهری در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی | مقصود امین خندقی,محمود سعیدی رضوانی,سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۷-۶ |
| طراحی الگوی برنامه درسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی براساس الگوی اَکِر | حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۷-۷ |
| تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی | مقصود امین خندقی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۷-۸ |
| شناسایی موضوعات اساسی مورد نیاز سبک زندگی دانشجویی از منظر صاحبنظران اسلامی | سیدجواد قندیلی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۷-۹ |
| ماهیت گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی و ویژگی های آن در برنامه های درسی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران | مقصود امین خندقی,سیدجواد قندیلی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۷-۱۲ |
| تحلیل مسیر دینداری و منبع کنترل دانشجویان و نگرش به آینده شغلی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۸-۱ |
| چارچوب فعالیتهای یادگیری اعضای هیأت علمی در برنامه های درسی توسعه حرفه ای در رشته های علمی STEM | مرتضی کرمی | ۲۰۱۸-۱ |
| برنامه درسی فرارشته ای مبتنی بر تحلیل لایه های علی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش | مقصود امین خندقی,مرتضی کرمی | ۲۰۱۸-۲ |
| تأثیر مطالعه کتاب های معنوی و حماسی بر ارزش های اسلامی ـ ایرانی و رفتار اخلاقی دانش آموزان دختر با زمینه انحرافات اخلاقی | بهروز مهرام,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۸-۲ |
| عوامل تسهیلبخش: پیشبین سطوح نهادینهسازی ارزشیابی توصیفی | مرتضی کرمی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۸-۲ |
| از اثربخشی تا تعالی: گسست نظریه، تحقیق و عمل در برنامه تعالی مدیریت مدرسه | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۸-۳ |
| تبیین جهت گیری برنامه درسی معلّمان و کارشناسان دوره پیش و متوسطه حرفه ای آموزش و پرورش استثنائی براساس نوع نگرش به دانش آموزان کم توان ذهنی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۸-۳ |
| تغییر به منزلهی پدیدهای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامههای درسی جدید از منظر معلمان | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۸-۳ |
| طراحی الگوی شایستگی مدرسان صنعت خودروسازی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۸-۳ |
| نقش معماری دانش در ارتقای اثربخشی عملکرد معلمان | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۸-۳ |
| رابطهی ساده و چندگانهی محیطهای سازندگی با روحیهی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد | مرتضی کرمی | ۲۰۱۸-۴ |
| مطالعة رابطه بین میزان بهکارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان | مرتضی کرمی | ۲۰۱۸-۴ |
| بسوی انبساط مفهومی از برنامه درسی اسلامی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۸-۶ |
| برداشتی متفاوت از ماهیت تفسیر تربیتی: نظریه پردازی در حکم هدف و آرمان تفسیر تربیتی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۸-۸ |
| پاره حقیقت گویی در تحلیل گفتمان انتقادی تربیت جنسی نظام آموزشی ایران | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۸-۸ |
| التقاط ناسازوار در جهت گیری های عملی برنامه درسی دانشجو معلمان: نظریه داده بنیاد | مقصود امین خندقی,بهروز مهرام | ۲۰۱۸-۹ |
| الزامات و چالش های اجرایی و اخلاقی پژوهش با کودک: ارائه نمونه الگوی مشارکتی برای پژوهش در حوزه جنسیت | بهروز مهرام | ۲۰۱۸-۹ |
| برنامه های درسی مغفول توسعه حرفه ای اعضاء هیئت علمی دانشگاه های ایران | مرتضی کرمی | ۲۰۱۸-۹ |
| علیه برنامه درسی معنوی بشریت گرا: نقد آراء میلر بر اساس دیدگاه شهید مطهری | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۸-۱۱ |
| ارزشیابی برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی برمبنای الگوی هدف آزاد | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۸-۱۲ |
| تعهدات فرارشتهای در برنامه درسی دانشگاهی | مقصود امین خندقی,مرتضی کرمی | ۲۰۱۸-۱۲ |
| طبقه بندی میلر از دیدگاه های برنامه درسی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۸-۱۲ |
| افول ارزشهای عفاف و حجاب در دانشکده پزشکی (یک مطالعه پدیدارشناسی) | محمود سعیدی رضوانی,مقصود امین خندقی,بهروز مهرام | ۲۰۱۹-۱ |
| فهم کودکان 3 تا 6 ساله شهر مشهد درباره زنانگی در دو عرصه خصوصی و عمومی | بهروز مهرام | ۲۰۱۹-۱ |
| مسئولیت پذیری اجتماعی مدرسه؛ مطالعة موردی: دو مدرسة متوسطة دخترانة شهر مشهد | بهروز مهرام | ۲۰۱۹-۱ |
| بازنمایی مناقشات ناظر بر دو گفتمان توسعه حرفه ای و هویت حرفه ای معلم از منظر مناسبات قدرت | مرتضی کرمی | ۲۰۱۹-۳ |
| تفسیر تربیتی به مثابه رشته علمی:در جستجوی گونه شناسی شمول گرایانه و جامع از تفسیر تربیتی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۹-۴ |
| شناسایی و اولویت بندی پیامهای مرتبط با خویشتنداری جنسی دانشآموزان -براساس منابع و دیدگاههای دانشآموزان- | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۹-۵ |
| تدوین الگوی شکل گیری انتقال یادگیری به محیط کار در برنامه های توسعه منابع انسانی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۹-۵ |
| پیامدهای روانشناختی-تحصیلی موسسات آموزشی کنکور: مطالعهای مبتنی بر نظریه زمینهای | بهروز مهرام | ۲۰۱۹-۶ |
| تجارب زیسته اعضای هیئتعلمی از برنامههای درسی توسعه حرفهای: یک الگوی مفهومی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۹-۶ |
| چالشهای بازنگری و اجرای برنامههای درسی در دانشگاه فردوسی مشهد | مرتضی کرمی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۱۹-۶ |
| شایستگیهای کانونی مربّی تربیت جنسی | محمود سعیدی رضوانی,حسین باقری | ۲۰۱۹-۶ |
| بازنمایی ساختار سازمانی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران | بهروز مهرام | ۲۰۱۹-۹ |
| بررسی نقش گروه های آموزشی و مقاطع تحصیلی در خود تنظیمی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی | بهروز مهرام | ۲۰۱۹-۹ |
| رویکردهای مختلف به تدریس نظریه ها در برنامه درسی آموزش عالی | مقصود امین خندقی | ۲۰۱۹-۹ |
| شناسایی و توصیف الگوی رهبری غالب و ویژگی های آن در مدارس دوره دوم متوسطه شهر بیرجند | بهروز مهرام | ۲۰۱۹-۹ |
| ارزشیابی الگوهای نیازسنجی آموزشی و طراحی برنامههای درسی آموزشهای علمی _ کاربردی در جمهوری اسلامی ایران | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۹-۱۰ |
| بررسی عملکرد مدیران آموزشی بم در زلزلة سال 1382 | بهروز مهرام,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۱۹-۱۰ |
| بررسی و مقایسه وضع موجود و مطلوب ویژگی های دبیران دین و زندگی از دیدگاه دانش آموزان | محمود سعیدی رضوانی,سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۹-۱۰ |
| برنامهدرسی اجراشده در نظام تربیتی امام صادق علیهالسلام: حاکمیت توحید و اخلاق | مقصود امین خندقی,سیدجواد قندیلی | ۲۰۱۹-۱۲ |
| دانش محتوایی تدریس پژوهش؛ معیاری برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی | مرتضی کرمی | ۲۰۱۹-۱۲ |
| واکاوی نظریههای برنامهدرسی بر مبنای طبقهبندی میلر به منظور شناسایی بستر نظری مناسب برای طراحی برنامههایدرسی مبتنی بر شرایط بحران | بهروز مهرام,محمود سعیدی رضوانی,مرتضی کرمی | ۲۰۱۹-۱۲ |
| تحلیل محتوای برنامه درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از منظر توجه به مولفه های محیط زیست | حسین جعفری ثانی,بهروز مهرام,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۰-۱ |
| ملاک های انتخاب همسر از دید افراد راضی از ازدواج (در دوره عقد): یک مطالعه کیفی | بهروز مهرام | ۲۰۲۰-۱ |
| تبیین عوامل مؤثر بر رعایت اخلاق پژوهش دانشجویان و مقایسه سهم آنها در زیرگروههای مختلف آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد | بهروز مهرام | ۲۰۲۰-۳ |
| ارزیابی برنامه درسی برخط: فراتحلیل از مولفه ها، معیارها و استانداردهای آموزش عالی | مرتضی کرمی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۲۰-۷ |
| ارزشیابی اثربخشی برنامه های درسی ضمن خدمت معلمان براساس اصول آندراگوژی | مرتضی کرمی | ۲۰۲۰-۹ |
| الزامات ارزشیابی از عملکرد معلمان دوره ابتدایی | بهروز مهرام | ۲۰۲۰-۹ |
| اعتباریابی پرسشنامهی شخصیتی چند وجهی مینه سوتا (MMPI-2) در بیماران روان پزشکی و افراد غیر بیمار شهر مشهد، ایران | بهروز مهرام | ۲۰۲۰-۱۰ |
| نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتی | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۰-۱۱ |
| آسیب شناسی نیازسنجی آموزش کارکنان با استفاده از الگوی سه شاخگی(مورد مطالعه: شهرداری مشهد) | مرتضی کرمی | ۲۰۲۰-۱۲ |
| تبیین عناصر و مولفه های برنامه درسی فطرت گرای توحیدی در تربیت دینی متربیان | مقصود امین خندقی,سیدجواد قندیلی | ۲۰۲۰-۱۲ |
| رهیافتی فقهی بر چیستی حکم تربیت جنسی بر اساس ادلة عام و خاص تربیت | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۰-۱۲ |
| طراحی الگوی حرفه گرایی در دانشگاههای ایران | مرتضی کرمی | ۲۰۲۰-۱۲ |
| نظریه فولن | مرتضی کرمی | ۲۰۲۰-۱۲ |
| خودشناسی در نظریه حیات معقول علامه جعفری و دلالتهای آن در تعیین عوامل، مراحل و اهداف تربیت | سیدجواد قندیلی | ۲۰۲۱-۲ |
| ارائه الگوی محیط های تسهیل کننده انتقال یادگیری در آموزش عالی با رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد | مرتضی کرمی | ۲۰۲۱-۳ |
| چرخش از نظریه پردازی به نظریه پردازی همادین در برنامه درسی: رویکردی عصب پدیدارشناختی | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۱-۳ |
| دانشنامه تربیت جنسی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۱-۳ |
| فعالیت ها و ادراکات اعضای هیئت علمی در اجرای درس پژوهی به منظور بهبود کیفیت تدریس پژوهش | مرتضی کرمی,مقصود امین خندقی | ۲۰۲۱-۳ |
| واکاوی جهانی سازی در نظام آموزش عالی ایران | بهروز مهرام | ۲۰۲۱-۳ |
| جایگاه اخلاق مراقبتی در برنامۀ درسی تربیت معلم: دورۀ آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان | حسین جعفری ثانی | ۲۰۲۱-۹ |
| جایگاه مشارکت و ابعاد آن در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با توجه به اسناد فرادست | بهروز مهرام | ۲۰۲۱-۹ |
| تحلیل وضعیت موجود و شناسایی رویکرد بدیل محیط های یادگیری کارآموزی در برنامه های درسی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد | مرتضی کرمی,حسین جعفری ثانی | ۲۰۲۱-۱۰ |
| سنّ تأثیرپذیری جنسی در فرزندان | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۱-۱۰ |
| اثربخشی آموزش گروهی- مجازی «برنامه مداخلهای حمایت از نیازها» بر کامروایی نیازهای اساسی روانشناختی و بهزیستی کارکنان | مرتضی کرمی | ۲۰۲۱-۱۱ |
| الگوهای طراحی برنامه درسی: طبقه بندی ارنشتاین و هانکینز | مرتضی کرمی | ۲۰۲۱-۱۲ |
| The Phenomenological Study on the Drivers and Challenges of Observing Chastity in the Male-Students in Ferdowsi University | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۱-۱۲ |
| تجربه زیسته ذی نفعان نظام آموزشی در زلزله سر پل ذهاب از برنامه درسی اجرا شده در شرایط بحرانی | بهروز مهرام,محمود سعیدی رضوانی,مرتضی کرمی | ۲۰۲۱-۱۲ |
| اجرای برنامه درسی مبتنی بر تفاوتهای فردی «دین و زندگی» در نظام آموزش و پرورش ایران؛ چالشها و راهکارها | محمود سعیدی رضوانی,مرتضی کرمی | ۲۰۲۲-۱ |
| تبیین رویکرد روایی در رهبری آموزشی با تأکید بر آرای ریکور درباره روایت و زمان | مرتضی کرمی | ۲۰۲۲-۱ |
| دانشجویان و کنشهای پوشش: لغزش، نرمش، ارزش | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۲-۲ |
| زیستنامه شهدا و لایههای ذهنی مخاطبان: ربایشها، رانشها، رویشها | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۲-۲ |
| کاربست مدل چهارمولفه ای طراحی آموزشی و تاثیرآن بریادگیری،نگرش و عملکرد دستیاران رادیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد | مرتضی کرمی | ۲۰۲۲-۲ |
| الگوی مفهومی گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی ایران در برنامه های درسی | مقصود امین خندقی,سیدجواد قندیلی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۲-۳ |
| چالشهای آیندۀ تربیت جنسی در داستانهای ترجمهای | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۲-۳ |
| رهیافتی از الگوسازی تربیتی تا الگوپذیری از شهید سلیمانی ازسوی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۲-۳ |
| بازتعریف ماهیت و نقش مبانی دینی در دانش مطالعات برنامه درسی: پیامد نگاهی نو به مناسبات میان دین و فلسفه | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۲-۴ |
| تبیین چالش های آموزش عالی ایران در مواجه ی با جهانی شدن (مطالعه ای مبتنی بر پدیدارشناسی) | بهروز مهرام | ۲۰۲۲-۴ |
| تحلیل کیفی زمینه ها و شرایط شکلگیری رقابت منفی در بین دانش آموزان متوسطه شهر قوچان | بهروز مهرام | ۲۰۲۲-۴ |
| طراحی چارچوبی برای تبیین هویت حرفهای معلمان ایرانی از منظر مناسبات قدرت | مرتضی کرمی | ۲۰۲۲-۴ |
| برنامه درسی پنهان و رفتار مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دانشآموزان (مورد: یک دبستان دخترانه) | بهروز مهرام | ۲۰۲۲-۵ |
| تحلیل محتوای کتاب های درسی مقطع متوسطه اول از حیث توجه به نقش زن: حاکمیت رویکرد اسلامی یا فمنیسم | بهروز مهرام | ۲۰۲۲-۶ |
| عوامل مؤثر بر پایlrm;بندی به رفتارهای ایمنی در مواجهۀ اولیه با کووید-19 | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۲-۶ |
| اثربخشی تدریس تلقین زدایی مبتنی بر دو نیمکره مغز بر نگرش و اضطراب ریاضی دانش آموزان متوسطه اول (مطالعهای از نوع تک آزمودنی) | بهروز مهرام | ۲۰۲۲-۷ |
| بازخوانی و مفهوم سازی مجدد طبقه بندی های معنویت | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۲-۷ |
| قوم نگاری چالش های معلمان غیر بومی در مدارس دارای خرده فرهنگ های بومی | حسین جعفری ثانی | ۲۰۲۲-۷ |
| آیندۀ زیست اخلاقی ایرانیان در پرتوِ عرفیشدن و سکوت: (تحلیل واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب در گروه مجازی) | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۲-۹ |
| بازنمایی ادراکات و تجارب زیسته مدیران مدارس از توسعه حرفهای: یک مطالعه کیفی | مرتضی کرمی | ۲۰۲۲-۹ |
| مطالعه انتقادی الگوهای مشارکت در آموزش و پرورش | بهروز مهرام | ۲۰۲۲-۹ |
| ارزیابی برنامه تربیتی پدیدۀ اربعین بر پایۀ تجارب زیستۀ زائران | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۲-۱۲ |
| دو رُویۀ تعامل ایرانیان با کرونا و قرنطینه خانگی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۲-۱۲ |
| ادراک تجربه زیسته مدیران مدارس از فرایند توسعه حرفه ای | مرتضی کرمی | ۲۰۲۳-۱ |
| Transferring the doctrine of the value of quot;not showing offquot; to elementary school girls through stories: a phenomenological study | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۳-۱ |
| الهیات برنامه درسی: نظرورزی امکان یک دانش | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۳-۳ |
| بررسی تفاوتهای فردی دانشآموزان از منظر دلالتهای نظری در طراحی برنامهدرسی | محمود سعیدی رضوانی,مرتضی کرمی | ۲۰۲۳-۳ |
| تحلیل محتوای کتابهای راهنمای معلم و کتابهای درسی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول نظام آموزشوپرورش ایران از حیث توجه به اقتصاد مقاومتی | بهروز مهرام,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۳-۳ |
| کاربست داستان برای آموزشِ حجاب به دختران دورۀ ابتدایی: مطالعه ارزیابانۀ کیفی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۳-۳ |
| ارزشیابی برنامه درسی انقلاب اسلامی: گذر از رویکرد منفعلانه ناکام موجود به رویکرد گفتمانسازانه | مقصود امین خندقی,سیدجواد قندیلی,محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۳-۴ |
| جهت دهی به آینده: پیوند توسعه منابع انسانی و مسئولیت اجتماعی سازمان | مرتضی کرمی | ۲۰۲۳-۴ |
| چالش های برنامۀ آموزشی دورۀ دستیاری رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: یک مطالعۀ تحلیل محتوای کیفی | مرتضی کرمی | ۲۰۲۳-۴ |
| ارزشیابی کیفیت عنصر فضا و خدمات آموزشی برنامه درسی فراگیر در آموزش و پرورش استثنایی کشور بر اساس استانداردهای مدرسه الگو | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۳-۵ |
| طراحی و اعتبارسنجی الگوی ارتباطی معلمان و نظام برنامه ریزی درسی در ایران | مرتضی کرمی,بهروز مهرام | ۲۰۲۳-۵ |
| حدودوثغور مشارکت دانش آموزان در برنامه درسی: تحلیل دیدگاه صاحبنظران | مقصود امین خندقی,مرتضی کرمی | ۲۰۲۳-۶ |
| مشوقها و مصدعهای رعایت حجاب از نگاه دختران مقطع ابتدایی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۳-۶ |
| اخلاق و مسئولیت اجتماعی در برنامه درسی رشته آموزش و توسعه منابع انسانی | مرتضی کرمی | ۲۰۲۳-۷ |
| نگاهی تحلیلی انتقادی به برنامه درسی اسلامی صورت گرا | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۳-۷ |
| واکاوی تجارب زیستۀ مربّیان عفافگرایی: پیشبرندهها و بازدارندهها | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۳-۹ |
| آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۳-۱۰ |
| توسعه رهبری مدیران آموزشی در دنیای ووکا (VUCA) | حسین جعفری ثانی,مرتضی کرمی | ۲۰۲۳-۱۰ |
| شکاف آموزش حسابداری و نیازهای حرفه: بررسی سرفصلهای آموزشی با استفاده از روش تئوری داده بنیاد | مرتضی کرمی | ۲۰۲۳-۱۰ |
| مبانی دینی برنامه درسی بنیادی برای نظریه پردازی در حوزه مطالعات برنامه درسی: نگاهی نو | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۳-۱۱ |
| الهیات برنامه درسی: تعاریف و گونهشناسی | مرتضی نقره ای,مقصود امین خندقی | ۲۰۲۴-۲ |
| واکاوی سیاستهای نابرابریآموزشی در شش برنامه توسعه در ایران | مرتضی کرمی | ۲۰۲۴-۲ |
| طراحی ، ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش اثربخشی فرایند تدریس دانشجو معلمان برای اساتید کارورزی | مرتضی کرمی | ۲۰۲۴-۳ |
| نقد طبقه بندی های موجود از رویکردهای علم دینی | مقصود امین خندقی,مرتضی کرمی,سیدجواد قندیلی | ۲۰۲۴-۳ |
| استلزامهای برنامه درسی موسیقی برای نظام آموزش و پرورش همگانی جمهوری اسلامی ایران | بهروز مهرام | ۲۰۲۴-۴ |
| عناصر برنامه درسی مطلوب برای توسعه کنشگری اجتماعی زنان از طریق آموزش و پرورش رسمی در ایران | مرتضی کرمی | ۲۰۲۴-۴ |
| مقایسه روحیه پژوهشگری در معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها و تبیین دلایل تفاوت احتمالی | بهروز مهرام | ۲۰۲۴-۷ |
| تحلیل و ارزیابی کیفیت تدریس معلمان پذیرا و رابط در برنامه آموزش فراگیر: یک مطالعه ملی | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۴-۹ |
| ضرورت دانش برنامه درسی اسلامی: پارادایمی بالقوه میان پارادایم های موجود | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۴-۹ |
| طراحی چارچوب مفهومی یادگیری غیر رسمی محیط کار مبتنی بر یادگیری تکلیف محور (TC-IWL) | مرتضی کرمی | ۲۰۲۴-۹ |
| مرور نظاممند بر مطالعات ایرانی مرتبط با تأثیر مدل های زوجدرمان گری بر گسستگی رابطه | بهروز مهرام | ۲۰۲۴-۹ |
| Exploring Facilitators of Family-Based Sexual Health Education in Northern Nigeria: A Qualitative Study | محمود سعیدی رضوانی | ۲۰۲۴-۱۰ |
| بررسی پدیدارشناسانه انتظارات و تجربیات معلمان از آماده سازی آنان در راستای سند تحول بنیادین | حسین جعفری ثانی,مرتضی کرمی | ۲۰۲۴-۱۰ |
| برنامهدرسی معنوی از منظر دوآین هیوبنر: از چرخش موضوعی تا تکثرگرایی | مقصود امین خندقی | ۲۰۲۴-۱۰ |
| آموزش تکلیف محور، رویکردی اثربخش در پرورش مهارت تدریس(طراحی، اجرا، ارزشیابی) | مرتضی کرمی | ۲۰۲۴-۱۱ |
| تجاربی از کلاس درس استاد فقید تعلیم و تربیت دکتر علی شریعتمداری: مؤلفههایی برای تدریس اثر بخش در آموزش عالی | حسین جعفری ثانی | ۲۰۲۴-۱۲ |
| باورهای معلمان درباره مسئولیت های آنان در قبال انگیزش تحصیلی دانش آموزان (یک مطالعه دیدارشناسانه) | حسین جعفری ثانی,مرتضی کرمی | ۲۰۲۵-۱ |
| بررسی اثربخشی آموزش تکلیف محور بر پرورش خلاقیت دانشجومعلمان | مرتضی کرمی | ۲۰۲۵-۳ |
| تاثیر تدریس بر اساس الگوی چرخه یادگیری بر روحیه علمی و خودکارآمدی اجتماعی دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه هایفرات میانه | حسین جعفری ثانی | ۲۰۲۵-۳ |
| تدوین و اعتباریابی بسته زوج درمانی تلفیقی برای گسستگی رابطه زناشویی | بهروز مهرام | ۲۰۲۵-۳ |
| الهیات سیاسی تربیت: برنامه ای پژوهشی برای تعلیم و تربیت در ایران | مرتضی نقره ای | ۲۰۲۵-۷ |
| شناسایی مولفههای محیط توسعه حرفهای مبتنی بر رویکرد تکلیف محور: یک مطالعه فراترکیب | مرتضی کرمی | ۲۰۲۵-۷ |
| تجارب زیسته دانش آموزان در خصوص اقدامات انگیزشی و ضد انگیزشی معلمان در فرآیند یاددهی- یادگیری | حسین جعفری ثانی,مرتضی کرمی | ۲۰۲۵-۸ |
| تجارب زیسته دانشجو معلمان از کارورزی آنالین در دوران کرونا: فرصتها و چالشها | مرتضی کرمی | ۲۰۲۵-۹ |
| تحلیل برنامه درسی آموزش فنی و حرفه ای هنرستان ها: مرورسیستماتیک وضعیت موجود | مرتضی کرمی | ۲۰۲۵-۹ |
| ترسیم الزامات کلیدی توسعه شایستگیهای مدیران: مرور نظاممند و تحلیل محتوای کیفی با تأکید بر کاربردهای عملی در آموزش و توسعه منابع انسانی | مرتضی کرمی | ۲۰۲۵-۹ |
| مطالعه نابرابریهای آموزشی: بررسی وضعیت شاخص های آموزشی استان خراسان رضوی طی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی | مرتضی کرمی | ۲۰۲۵-۹ |