| Epistemological Beliefs and Leadership Style among School Principals | بختیار شعبانی ورکی | ۲۰۰۳-۴ |
| Higher Education and Globalization: Rethinking in universalism vs. particularism | بختیار شعبانی ورکی | ۲۰۰۵-۱ |
| Epistemic Fallacy in Educational Research | بختیار شعبانی ورکی | ۲۰۰۵-۴ |
| Math Modeling in Educational Research: An Approach to Methodological Fallacies | بختیار شعبانی ورکی | ۲۰۰۶-۲ |
| A Reflection on Three Web-Based Teaching Critical Thinking:Toward A Compromise Approach | بختیار شعبانی ورکی | ۲۰۰۶-۶ |
| Study of the Impact on Mashhad Industrial Girls School Climate of Teaching Philosophy to Principals | طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی | ۲۰۰۹-۱۰ |
| A Reflection on the Possibility of Religious Education | طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی | ۲۰۱۰-۷ |
| A Study of the Relationship between Principals’ Philosophical Mindedness and their Creativity | طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی | ۲۰۱۲-۱ |
| The Position of Self Evaluation in the Quality of Learning and Teaching in High Education | طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی | ۲۰۱۲-۱ |
| The effects of globalization on Islamic education | ابوالفضل غفاری | ۲۰۱۴-۱ |
| Para-quantitative Methodology: Reclaiming experimentalism in educational research | بختیار شعبانی ورکی,طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی | ۲۰۱۵-۱ |
| The Role of Intention in Spirituality in Terms of Islamic Texts and Positive-oriented Psychology | ابوالفضل غفاری | ۲۰۱۶-۵ |
| Norms of Science and Scientific Products in Higher Education Institutions; (A Case ofa Higher Education Institute in Iran) | بختیار شعبانی ورکی | ۲۰۱۹-۱۲ |
| Iranian philosophy of education | بختیار شعبانی ورکی | ۲۰۲۰-۱۰ |
| Educational Research Methodology Inspired by the Theory of Enaction | بختیار شعبانی ورکی,طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی | ۲۰۲۰-۱۲ |
| Essential Components of Miller’s Soulful Curriculum Theory | بختیار شعبانی ورکی | ۲۰۲۱-۴ |
| Philosophy of education in a new key: Reflectionon higher education in Iran | بختیار شعبانی ورکی,طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی | ۲۰۲۱-۴ |
| Child-friendly kindergarten architecture: Perspectives of children in Iran | طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی | ۲۰۲۱-۹ |
| Methodological Critique of Teaching and Learning Methods from the Perspective of Embodiment | بختیار شعبانی ورکی | ۲۰۲۵-۶ |
| Consciousness and Education: A Neurophenomenological Take on Contemplative Pedagogy | بختیار شعبانی ورکی,طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی | ۲۰۲۵-۱۰ |