انتخاب ایشان به عنوان استاد نمونه کشوری در سال 1399
از سوابق دکتر سید امیر امین یزدی میتوان به ریاست دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی در سالهای ۹۳ تا ۹۶، معاون پژوهش و فناوری این دانشکده در سالهای ۸۲ تا ۸۴، مدیریت گروه آموزشی علوم تربیتی در سالهای ۸۶ تا ۸۸ و رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان خراسان رضوی اشاره کرد.
وی دارای مرتبه علمی استاد در رشته روانشناسی تربیتی و روانشناسی رشد بوده و تحصیلات دکتری خود را در دانشگاه شیفیلد انگلستان به پایان رسانده است.
از مقالات علمی و پژوهشی دکتر سید امیر امینیزدی میتوان به اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهنآگاهانه بر بهبود اجتناب تجربهای، خودشفقتی و ذهنآگاهی مادران تنیده دارای کودک پیشدبستانی، اثربخشی بازیدرمانی خانوادهمحور بر تعامل مادر، فرزند و میزان پرخاشگری کودکان پیشدبستانی، الگوی رشد یکپارچه در تعلیم و تربیت افراد آسیبدیده شنوایی، پویش الزامهای تحولی تعاملی در آموزش دانشآموزان با آسیب شنوایی، تدوین و اعتباریابی پرسشنامه سنجش کارکرد تحولی خانواده، رشد یکپارچه انسان: مدل تحولی- تفاوتهای فردی مبتنی بر ارتباط، کارکرد تحولی خانوادههای دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در مقایسه با خانوادههای دارای فرزند سالم، مقایسه اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانشآموزان و نقش تئوری ذهن و همدلی در پیشبینی مشکلات رفتاری – هیجانی دانشآموزان خانوادههای طلاق و عادی اشاره کرد که به صورت مجله یا فصلنامه منتشر شدهاند.
همچنین بررسی اثربخشی بازیدرمانی (فلورتایم) مبتنی بر طبیعت بر ارتقای تفکر منطقی (مرتبط ساختن ایدهها با یکدیگر) در کودکان طیف اوتیسم و بررسی اثربخشی بازیدرمانی (فلورتایم) مبتنی بر طبیعت بر کاهش مشکلات ارتباطی کودک طیف اوتیسم (یک مطالعه تکآزمودنی) عناوین مقالاتی بوده که در کنفرانسهای بینالمللی مطرح شده است.
انتخاب ایشان به عنوان استاد نمونه کشوری در سال 1399
از سوابق دکتر سید امیر امین یزدی میتوان به ریاست دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی در سالهای ۹۳ تا ۹۶، معاون پژوهش و فناوری این دانشکده در سالهای ۸۲ تا ۸۴، مدیریت گروه آموزشی علوم تربیتی در سالهای ۸۶ تا ۸۸ و رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان خراسان رضوی اشاره کرد.
وی دارای مرتبه علمی استاد در رشته روانشناسی تربیتی و روانشناسی رشد بوده و تحصیلات دکتری خود را در دانشگاه شیفیلد انگلستان به پایان رسانده است.
از مقالات علمی و پژوهشی دکتر سید امیر امینیزدی میتوان به اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهنآگاهانه بر بهبود اجتناب تجربهای، خودشفقتی و ذهنآگاهی مادران تنیده دارای کودک پیشدبستانی، اثربخشی بازیدرمانی خانوادهمحور بر تعامل مادر، فرزند و میزان پرخاشگری کودکان پیشدبستانی، الگوی رشد یکپارچه در تعلیم و تربیت افراد آسیبدیده شنوایی، پویش الزامهای تحولی تعاملی در آموزش دانشآموزان با آسیب شنوایی، تدوین و اعتباریابی پرسشنامه سنجش کارکرد تحولی خانواده، رشد یکپارچه انسان: مدل تحولی- تفاوتهای فردی مبتنی بر ارتباط، کارکرد تحولی خانوادههای دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در مقایسه با خانوادههای دارای فرزند سالم، مقایسه اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانشآموزان و نقش تئوری ذهن و همدلی در پیشبینی مشکلات رفتاری – هیجانی دانشآموزان خانوادههای طلاق و عادی اشاره کرد که به صورت مجله یا فصلنامه منتشر شدهاند.
همچنین بررسی اثربخشی بازیدرمانی (فلورتایم) مبتنی بر طبیعت بر ارتقای تفکر منطقی (مرتبط ساختن ایدهها با یکدیگر) در کودکان طیف اوتیسم و بررسی اثربخشی بازیدرمانی (فلورتایم) مبتنی بر طبیعت بر کاهش مشکلات ارتباطی کودک طیف اوتیسم (یک مطالعه تکآزمودنی) عناوین مقالاتی بوده که در کنفرانسهای بینالمللی مطرح شده است.