- اخبار
- کنفرانس ها و همایش ها
- مقالاتJCR هیات علمی
- اطلاعیه های دفاع
- اطلاعیه های آموزشی
- تعداد بازدید: 3720
1-دانشجو در چه صورت میتواند نسبت به تغییر رشته و گرایش خود اقدام کند؟
دانشجو با داشتن شرایط زیر میتواند از یک رشته یا گرایش دیگر تحصیلی، در همان دانشگاه تغییر رشته با گرایش دهد:
وجود رشته گرایش مورد تقاضای دانشجو در دانشگاه
موافقت گروه آموزشی مبدا و مقصد و با تأیید شورای آموزشی دانشگاه،
کمتر نبودن نمرههای اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری گروه آزمایشی ذیربط از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته یا گرایش در دانشگاه و در سال پذیرش با تایید سازمان سنجش آموزش کشور،
امکان ادامه تحصیل دانشجو در رشته یا گرایش جدید در سنوات مجاز باقیمانده.
2-دانشجو در هر دوره تحصیلی چند بار میتواند تغییر رشته با گرایش دهد؟
دانشجو صرفا در هر دوره تحصیلی برای یکبار میتواند با رعایت شرایط بالا تغییر رشته یا گرایش دهد.
3-آیا تغییر رشته از دورههای پایین به دورههای بالاتر،از غیردولتی به دولتی، از شبانه به روزانه، از غیرحضوری به نیمهحضوری و حضوری، مجاز است؟
خیر، تغییر رشته از دورههای پایین به دورههای بالاتر، از غیردولتی به دولتی از شبانه به روزانه، از غیرحضوری به نیمهحضوری و حضوری ممنوع است. ولی برعکس آن مجاز است.
4-آیا تغییر رشته و گرایشهایی که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون (استعداد درخشان) است، مجاز است؟
خیر. تغییر رشته و گرایشهایی که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون (استعداد درخشان) است، مجاز نیست و ممنوع است.
- تعداد بازدید: 1509
چنانچه دانشجویی نتواند در سنوات مجاز فارغ التحصیل شود (دانشجویان کارشناسی در پایان نیمسال هشتم بایستی درخواست تمدید سنوات خود را صرفا از طریق پورتال دانشجویی انجام دهند.
نکته: یاد آور می شود انتخاب واحد دانشجویان کارشناسی از نیمسال نهم منوط به درخواست تمدید سنوات توسط دانشجو و موافقت با تمدید سنوات توسط دانشکده و دانشگاه می باشد.
نکته: بنابراین درخواست های تمدید سنوات باید قبل از زمان انتخاب واحد هر نیمسال انجام شود. بدیهی است درصورت عدم انتخاب واحد به موقع، مطابق آیین نامه آموزشی حکم سلب از تحصیل آنان صادر خواهد شد.
مراحل انتخاب واحد نیمسال نهم :
1- ثبت درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم)
3- در صورت موافقت با تمدید سنوات، دانشجو بایستی ازطریق پورتال دانشجویی خود انتخاب واحد نماید. و درصورت مخالفت با تمدید سنوات، دانشجو اخراج آموزشی گردیده و بایستی نسبت به امور تسویه حساب اقدام نماید
مراحل انتخاب واحد نیمسال دهم و یازدهم و دوازدهم :
1-درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی وپیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استادراهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم) و ارسال به مدیریت آموزشی
3- انتخاب واحد از طریق پورتال دانشجویی توسط دانشجو درصورت موافقت دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم. (در این مرحله آموزش دانشکده مجوز انتخاب واحد را فعال و انتخاب واحد توسط دانشجو انجام می گردد)
نکته: (در صورت موافقت تمدید سنوات در قالب دوره نوبت دوم و با پرداخت شهریه خواهد بود)
نکته: * باعنايت به آيين نامه جديد وزارت متبوع، در صورت نیاز به تمدید سنوات دانشجويان مقطع كارشناسي از نيمسال سيزدهم به بعد لازم است درخواست هاي خود را از طريق سامانه سجاد (سايت امور دانشجويان داخل وزارت علوم تحقيقات و فناوري) ثبت نمايند.
- تعداد بازدید: 5318
1-دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل باید چه اقدامی انجام دهد؟
از طریق پرتال دانشجویی، برای انصراف از تحصیل اقدام کند و مراحل بعدی را جهت نتیجه و تسویه حساب پیگیری نماید.
2-دانشجو تا چه زمانی میتواند درخواست انصراف خود را پس بگیرد؟
دانشجو مجاز است فقط یک بار و تا دو ماه پس از تاریخ درخواست، تقاضای انصراف خود را پس بگیرد.
3-تصمیمگیری در مورد بازگشت به تحصیل دانشجوی منصرف از تحصیل، بر عهده چه واحدی است؟
بر عهده شورای آموزشی دانشگاه است.
4-در صورت انصراف از تحصیل دانشجوی شهریه پرداز، آیا شهریه ثابت و متغیر نیمسال از وی دریافت میشود؟
در صورتی که درخواست انصراف، قبل از شروع نیمسال تحصیلی مندرج در تقویم آموزشی دانشگاه باشد، هزینه نیمسال از وی دریافت نمیشود. در صورتی که درخواست انصراف، هنگام شروع نیمسال تحصیلی تا قبل از حذف و اضافه باشد، وی ملزم به پرداخت شهریه ثابت است. صورتی که درخواست انصراف، بعد از تاریخ حذف و اضافه باشد، در صورت انتخاب واحد توسط دانشجو و یا دانشکده، شهریه ثابت و متغیر نیمسال، محاسبه و از وی دریافت میشود.
5-دانشجوی متقاضی ترک تحصیل دائم باید از چه طریقی اقدام کند؟
قبل از اقدام به درخواست ترک تحصیل دائم با مدیران گروه و مشاوره تحصیلی مشورت داشته باشید.
دانشجویان مقطع کارشناسی میتوانند در هرزمان به جز بازه امتحانات تا اعلام نتاج امتحانات درخواست ترک تحصیل خودرا از طریق پرتال دانشجویی و منوی درخواست های آموزشی ثبت نمایند. و با استفاده از گزینهی گردش کار درخواست خود را پیگیری نمایند.
نکته: دانشجویان پسر در طول مدت تحصیل خود فقط یک مرتبه میتوانند نسبت به ترک تحصیل و ثبت نام مجدد در کنکور یا پذیرش در سایر دانشگاه ها اقدام نمایند.
نکته: دانشجویان دورهی نوبت دوم ملزم به تسویه حساب و پرداخت شهریه تا زمان انصراف خواهند بود.
نکته: دانشجویان روزانه جهت اخذ مدارک ثبت نامی خود و یا دریافت ریز نمرات واحد های گذرانده شده ملزم به ثبت نام در سامانهی سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات) و ثبت درخواست لغو تعهد آموزش رایگان میباشند. (در قسمت سامانه سجاد توضیحات لازم درج شده است)
سامانه سجاد وزارت علوم: www.saorg.ir درصورت لزوم میتوانید با شماره ی 38806622 سرکارخانم لقایی تماس حاصل فرمائید.
نکته: در صورتی که دانشجویان حداقل 68 واحد درسی را گذرانده باشند در صورت تمایل و تایید مدیر گروه مربوطه میتوانند مدرک کاردانی دریافت نمایند.
نکته: (دانشجویان پسر در صورتی که مدرک کاردانی اخذ نمایند امکان شرکت مجدد در آزمون سراسری سازمان سنجش را ندارند)
- تعداد بازدید: 1943
1-دانشجو حداکثر چند نیمسال تحصیلی می تواند از مرخصی تحصیلی استفاده نماید؟
دانشجو میتواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته، حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند. جهت مرخصی قبل از شروع ترم تحصیلی از طریق پرتال دانشجویی قسمت درخواست های آموزشی، دانشجو باید درخواست خود راثبت نماید و سپس، به کمک گزینه ی گردش کار مراحل درخواست خود را پیگیری نماید.
2-مدت مجاز استفاده از مرخصی زایمان چند نیمسال است؟
مدت مجاز مرخصی زایمان، (بدون احتساب در سنوات تحصیلی) در اختیار دانشگاه است.
3-مدت مجاز مرخصی پزشکی، چند نیمسال است؟
مدت مجاز مرخصی پزشکی، در صورت تایید پزشک معتمد دانشگاه و شورای آموزشی دانشگاه، (بدون احتساب در سنوات تحصیلی) در اختیار دانشگاه است.
4-دانشجو در چه زمانی باید در خواست مرخصی نماید؟
دانشجو باید درخواست خود را قبل از شروع نیمسال تحصیلی، از طریق پرتال دانشجویی ارائه و پیگیری لازم را با تایید سایر مراحل انجام دهد.