تاریخچه مهد کودک

مهد کودک دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی در سال 1370 فعالیت خود را به عنوان یکی از مجموعه های دانشکده با حضور 15 کودک شروع کرد. در حال حاضر این مجموعه با پذیرش حدود 100 کودک از فرزندان اعضاء محترم هیئت علمی ، کارکنان محترم دانشگاه و دانشجویان ( در صورت وجود ظرفیت ) مشغول به فعالیت می باشد.

4 

 

                                                    برنامه های آموزشی و تربیتی این مجموعه                                                   

  • آموزش مفاهیم پایه علوم ، ریاضی ، مهارت های زندگی متناسب با نیاز کودکان و سن تقویمی آن ها ، با بهره گیری از نظرات کارشناسان مربوط  و راهنمایی کارگروه تخصصی مهد کودک ، طراحی شده است .
  • ارائه خدمات مشاوره ای به اولیا محترم در جهت اصلاح رفتار کودکان با همکاری اساتید و اعضای محترم هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی .
  • یادگیری بازی محوری در مهد کودک ، بازی و اکتشاف طبیعی ترین اشکال فعالیت و تفکر برای کودکان است. .

تمرکز ویژه بر احساس و عاطفه کودکان ، کمک به استفاده کودک از حواس خود و درک احساس کنونی شان و چرایی این احساس در قالب مهارتهای زندگی.

  • رویکرد کودک محور ، کودکان خیلی بهتر می دانند که چگونه می خواهند یاد بگیرند .
  • احترام گذاشتن به کودکان و مربیان به عنوان افراد منحصر به فرد و قابل اعتماد که بهترین شیوه ی آموزشی را در کنار هم انتخاب و اجرا می کنند .
  • تقویت عزت نفس و افزایش حس اعتماد به نفس کودک با استفاده از آموزش های مبتنی بر رویکرد پروژه . ( در این شیوه کودک به دنبال کشف پاسخ سئوالات و ارائه در کلاس بوده ، آزمایش ، بازدید و ملاقات با متخصصان را تجربه می کند .)

6    8          10

 

                        

برگزاری کلاس های فوق برنامه

  • قرآن
  • بازی های حرکتی
  • نقاشی و سفال گری                          

         

معرفی پرسنل مهد کودک دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی

  • مدیریت مجموعه
  • معاونت
  • مربان آموزشی ( در حال حاضر 9 کلاس آموزشی با حضور 10 مربی آموزشی )
  • پرستاران ( شامل 3 پرستار مهربان و دلسوز )
  • و مربیان فوق برنامه دارای مدرک تخصصی

                                                              

امکانات ویژه ی آموزشی

بهره گیری از مشاوره اساتید مجرب در امور آموزشی با حمایت کارگروه تخصصی ، دسترسی به فضای سبز و غنی جهت کنجکاوی و گردش های علمی کودکان ، دسترسی به اساتید متخصص جهت رویکرد پروژه ، دارای محوطه بزرگ و فضای سبز قابل توجه ( 620 متر مربع ) ، 9 کلاس آموزشی ، اتاق مشاوره ، کتابخانه ی کودک ، سالن استاندارد بازی ، حوضچه ی شن ، گلخانه ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی ( به ازای هر 20 کودک یک سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است )

11